پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفت طرح کشاورزی در قائمشهر به بهره برداری رسید

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاح طرح ها، گفت: به مناسبت هفته دولت ۲ طرح لاینیگ به طول سه هزار متر ، یک طرح تجهیز و نوسازی در ۳۰.۵ هکتار ، دامداریبا ظرفیت ۴۰ راس دام ، ۲ سردخانه و مجتمع خدمات گلخانه لیموترش با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است .

مجید جعفری با بیان اینکه در شهرستان قائمشهر ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ با ۲۵ گونه مرکبات وجود دارد ، افزود: ۲۱ هزار بهره بردار در شهرستان قائمشهر فعال هستند.

وی با اعلام اینکه در روستای خرماکلا ۲۸ گلخانه لیموترش راه اندازی شده است، گفت که به هر فرد برای راه اندازی گلخانه لیموترش ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستائی تعلق گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر به مشارکت روستائیان در احداث گلخانه لیموترش در خرماکلا اشاره ای کرد و گفت که مشارکت روستائیان باعث شد تا در این روستا شرکت تعاونی ایجاد شود تا کشاورزان هم بتوانند با آوردن محصولات خود به این شرکت محصولات خود را با برند خاص در خارج از فصل به فروش برسانند.

جعفری به بخش دامداری و دامپروری جوانان روستای خرماکلا اشاره کرد و گفت که برای ۲۲ نفر از جوانان در این روستا پروانه دامداری سنتی کوچک روستائی ارائه شده است .

۷۳۳۴  /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.