پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار هواشناسی درباره بارش برف و یخبندان در مازندران

هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی، یخبندان، آبگرفتگی معابر و انسداد محور‌های کوهستانی بر اثر برف و کولاک هشدار داد.

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ کارشناس هواشناسی مازندران گفت: صبح امروز شرایط جوی نسبتاً پایداری در استان حاکم است، اما این شرایط جوی از بعدازظهر امروز جای خود را به سامانه سرد بارشی که از سمت غرب استان وارد می‌شود می‌دهد.
فرجی با بیان اینکه بارش برف و باران از گردنه‌های کوهستانی نیمه غربی استان آغاز می‌شود، افزود: بارش‌ها از امشب با تقویت جریان‌های سرد شمالی در سطح استان گسترش می‌یابد.
او گفت: بارندگی، وزش باد نسبتاً شدید همراه با کاهش محسوس دما را از اواخر روز شنبه در استان خواهیم داشت.
فرجی با بیان اینکه اوج بارندگی‌ها از بعدازظهر روز جمعه تا اوسط روز شنبه در استان خواهد بود، افزود: در این مدت میزان بارش‌ها ۳۰ تا ۷۰ میلی متر است و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.
کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه کاهش دما هوای در روز‌های جمعه و شنبه محسوس است، گفت: پیش بینی می‌شود روز جمعه در مناطق با ارتفاع بالای ۲۰۰ متر بارش برف داشته باشیم، اما در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای زمینه برای بارش برف مساعد نیست.
او افزود: در این مدت لغزندگی، کاهش دید، یخبندان و احتمال انسداد در جاده‌های کوهستانی استان وجود دارد.
فرجی با بیان اینکه این سامانه بارشی از اواخر روز شنبه از استان خارج می‌شود، گفت: از نیمه شب شنبه تا صبح یکشنبه ضمن یخبندان شدید در ارتفاعات، احتمال یخبندان شبانه در مناطق پایین دست وجود دارد.
کارشناس هواشناسی مازندران افزود: دریا امروز مواج است، اما روز‌های جمعه و شنبه طوفانی است و برای فعالیت‌های دریایی، صید و صیادی مناسب نیست.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.