پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نسبت به کاهش تراز آب دریای خزر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی فتحی در آیین معارفه و تودیع مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مستقر در نوشهر با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مطالعاتی به عنوان مدیریت یکپارچه نواحی سواحل که بالغ بر ۵ هزار ۸۰۰ کیلومتر است را انجام داده است، اظهار کرد: مطالعات برای بندر نوشهر تکمیل و برای بخش‌های مختلف در سطح استان ارائه خواهد شد.

وی با عنوان اینکه بیشترین تعرضات ساحلی در این منطقه بود، گفت: با توجه به اینکه مطالعات آماده است مسؤولان می‌توانند به عنوان سند بالادستی برای این مجموعه جهت مدیریت سواحل استفاده کنند.

فتحی با اظهار اینکه تراز آب خزر در یک شرایط بحرانی در حال کاهش است که یک سری آسیب هایی برای نوار ساحلی در پی دارد، اظهار کرد: مسؤولان باید با برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف و با مدیریت مناسب، از تکرار سرگذشت تلخ گذشته در سواحل جلوگیری کنند.

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: راه دسترسی بندر نوشهر بالغ ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه برای سازمان برآوردشده است وظیفه خود می‌دانیم که با پیگیری در این زمینه و همچینن همکاری استانی و شهرستانی تا با هماهنگی‌های استانی بعضا یکسری موانع رفع شود.

فتحی با بیان اینکه پیمانکار برای لایروبی انتخاب و در مرحله تجهیز است، افزود: زیرساخت در بندر نوشهر آماده و توسعه خوبی داشته است و با توجه به این ظرفیت بحث ترانزیت و سرمایه‌گذاری با جدیت باید از سوی مدیرکل جدید پیگیری و ادامه یابد.

بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت یکی از بنادر تاریخی ایران است.

رستم زرودی فرماندار نوشهر نیز در این آیین طی سخنانی به بیان اینکه لایروبی، تقویت و خرید پس کرانه ها از نیازمندی‌ها و توسعه بندر نوشهر است، گفت: اعتبارات لازم برای انجام کارهای مورد نیاز آن را باید سازمان بنادر تامین کند.

وی افزود: یکی از کارهای مهم بندر نوشهر پروژه کنارگذر است که هنوز هشت پلاک آن تملک نشده که هرچه زودتر باید با تامین اعتبار اجرایی شود.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه بندر نوشهر نباید از دیگر بنادر عقب بیفتد، اظهار داشت: تا هنوز زمین گران نشده باید برای توسعه بندر با تقویت پس کرانه این مرکز اقتصادی نباید از دیگر بنادر عقب بیفتد.

 

به گزارش فارس؛ در این مراسم سعید کیاکجوری به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی مازندران معرفی و از  خدمات انزانپور مدیرکل سابق قدردانی شد.

 /۸۶۰۶۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.