پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نسبت به قاچاق سازماندهی شده چوب از جنگل‌های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، گویی قصه تلخ مجروح‌شدن جنگل‌بانان و قرق‌بانان سکانس پایانی ندارد؛ چرا که هر چند وقت یکبار، شاهد تکرار آن در استان هستیم.

در همین زمینه، بحث درگیری محمد محمدپور، جنگل‌بانی از منطقه چمستان نور در فضای مجازی داغ شده، مبنی بر اینکه افرادی ناشناس به این جنگل‌بان حمله کردند.

درست است همواره افرادی هستند که به دنبال سوءاستفاده از شرایط بوده اما حمله به جنگل‌بان با هیچ مساله‌ای سنخیت ندارد و امیدواریم با قوانینی بازدارنده‌تر و جرایمی سنگین‌تر برای همیشه به این مسائل پایان داده‌شود.

موسی مقیمی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان مازندران ـ ساری اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌های ما قاچاق چوب از حالت معمولی خارج شده و به صورت سازماندهی‌شده دارد اتفاق میفتد؛ به این صورت که یک تیم ۸ نفره با چند نیسان وارد جنگل می‌شوند و با سروصورت پوشیده‌شده، قابل شناسایی نیستند و به سلاح گرم  نیز مسلح‌اند.

وی با بیان اینکه ماموران حفاظتی ما در مقابله و برخورد با این افراد واقعا امنیت جانی ندارند، افزود: با همه وجود، دارند با کمک دادسِتان‌ها و مراجع نظامی و انتظامی، برای کنترل قاچاق چوب تلاش می‌کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری بیان کرد: در این راستا، جنگل‌بانان و قرق‌بانان ما گاهی مورد ضرب‌و‌شتم قرا می‌گیرند که علاوه بر خسارت جسمی یا جانی، از نظر  روح‌ و روان نیز دچار آسیب می‌شوند.

مقیمی تصریح کرد: یکی از دلایل، بالا بودن قیمت چوب‌آلات، پایین بودن نرخ جریمه‌ها بوده که باید این مهم بازنگری شود چراکه این مبالغِ کم، بازدارنده نیستند و سبب افزایش قاچاق چوب در عرصه‌‌های جنگلی می‌شوند.

امیدواریم با رفع مشکلات چه در زمینه مسائل قانونی و چه بحث جرایم، شاهد تکرار اتفاقاتی از این دست نباشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.