پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نسبت به افزایش طلاق و کاهش ازدواج در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه شورای اجتماعی استان اظهار کرد: همه ما به عنوان خدمت‌گزار مردم، مسوولیت شرعی و قانونی داریم نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه اقدام کنیم و با یک برنامه عملیاتی مانع ازبروز  بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شویم.

وی با ابراز تاسف از افزایش آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در چند سال اخیر، گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون شاهد افزایش ۵۵ درصدی آمار طلاق و کاهش بیش از ۴۰ درصدی ازدواج  در استان بودیم و باید در جهت رفع این آسیب که موجب تشکیل بسیاری از پرونده‌ها و تحمیل هزینه سنگین به مردم و دولت می‌شود، برنامه‌ریزی و اقدام موثر صورت گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط اعم از بهزیستی، آموزش وپرورش، ورزش وجوانان، معاونت اجتماعی استانداری و سایر باید پای کار بیایند و با برنامه های جامع عملیاتی از فرصت‌ها استفاده کرده  و نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام عاجل کنند. 

اکبری،خانه، مدرسه و جامعه  راسه ضلع اصلی فرآیند آموزش و پرورش  عنوان کرد و گفت: همکاری این سه نهاد در تعلیم و تربیت نسل آینده ،پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی ،جلوگیری ازفرهنگ سازی برخی انحرافات اجتماعی و کم ارزش کردن نهاد خانواده  بسیار لازم وضروری است.

وی افزود: در این بین نقش آموزش وپرورش که به نوعی گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است  و به طور مستقیم جمعیتی  بزرگ را تحت پوشش قرار داده بسیار مهم است؛ چون ضمن آنکه این مجموعه ابزارهای لازم برای تنظیم و یا  کنترل آسیب‌های اجتماعی را دارد ، می‌تواند از ساعات و سال‌هایی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند  استفاده کرده و برای مقابله با آسیب‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به مطالبه‌گری در ادارات  ودسازمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی نیازمند مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری  مدیران از مجموعه تحت نظرخود و همچنین مطالبه‌گری خبرنگاران و رسانه ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی از مسؤولان و تلاش برای یافتن راهکارهای کاهش آن  بسیار مهم است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.