پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نارنجی هواشناسی و افزایش محسوس دما در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد، با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه امسال شاهد افزایش محسوس دما ( بین ۵ تا ۱۰درجه ) به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه گرم کل استان را فرامی‌گیرد، افزود: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه گرم محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر ضرورت احتیاط در تردد محور های کوهستانی به‌ویژه محور هراز و کندوان، تصریح کرد: اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، بکارگیری دستگاه‌های تهویه هوا در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه از دیگر توصیه‌ها محسوب می‌شود.

رضوی با اشاره به تغییر جهت جریانات از گرم جنوبی به غربی سرد، اضافه کرد: از دوشنبه شب ۱۵ تا اواخر روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه امسال شاهد کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۴ درجه ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید موقتی ، در مناطق غربی و به‌ویژه ارتفاعات با بارندگی ، پدیده مه و درمناطق کوهستانی غرب استان با بارش برف خواهیم بود.

وی یادآور شد: احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاومت و تابلو های تبلیغاتی، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه سرد محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان بر مقاوم‌سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.