پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار فرماندار نوشهر به متصرفان حریم ۶۰متری ساحلی

0

طبق اسناد موجود، شهرستان نوشهر حدود ۵۰ کیلومتر محدوده ساحلی دارد و تاکنون از این میزان محدوده ساحلی حدود ۳۸ کیلومتر  آزاد شده و  بقیه یعنی ۶ کیلومتر در اختیار نهادهای دولتی ، مراکز و ارگان‌های نظامی و انتظامی و ۶ کیلومتر دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

عبدالصمد صفر نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نوشهر گفت: آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحلی یک تکلیف قانونی و مورد تاکید جدی استاندار مازندران است و متصرفان این حریم نمی توانند در برابر این قانون تمکین نکنند فقط زمانی که ستاد کل نیروهای مسلح  در برخی از نقاط توصیه ای داشته باشد که آزادسازی برخی از نقاط متصرفی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند عوامل آزادسازی حریم می توانند کوتاه بیایند.

وی از کم‌کاری برخی از مراکز نظامی بویژه اردوگاه نظامی افسران  شهید رسولی نوشهر انتقاد کرد و ادامه داد: مسولان این مرکز نظامی با وجود آنکه از قبل ها هشدارهای فراوانی دریافت کردند ولی با این وجود سازه‌هایی در حریم ۶۰ متری دریا ایجاد کرده و با اینکه نسبت به تخریب این سازه ها اقدام شد ولی دوباره شاهد این اعمال خلافکارانه هستیم.

فرماندار نوشهر آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا را یکی از افتخارات بزرگ این دولت در کارنامه کاری اش توصیف کرد و گفت:منتهی مشکلی که هم اکنون در این محدوده ساحلی آزاد شده با آن مواجه هستیم خلف وعده برخی از مسئولان در شتاب بخشی روند اجرای طرح‌های گردشگری است.

صفرنژاد توضیح داد: حریم ۶۰ متری لیتنگان نوشهر از سه سال پیش آزاد شد و شهرداری قرار بود طرح گردشگری در این منطقه ایجاد کند اگرچه عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرده ولی روند اجرای آن کند و لاک پشتی است و این مساله باعث شده که نقدهای فراوانی بر عملکرد شهرداری وارد شود.

سواحل چهار کیلومتری این بخش از دریای خزر تا پیش از این در اختیار مالکان خصوصی بود اما در  دولت یازدهم  این محدوده از ۱۲۰ مالک خصوصی باز پس گرفته شد.

علی شادمان فرماندار وقت نوشهر در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود ۱۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح مبلمان  شهری  در یک کیلومتر از حریم دریایی آزاد شده منطقه ساحلی کپور چال اعتبار اختصاص داده شد. به گفته او  حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مبلغ اعتبار ملی و بقیه نیز استانی است که باید با همکاری ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی،گردشگری و شهرداری تامین شود.

شهرستان گردشگرپذیر نوشهر با جمعیتی دستکم ۱۲۲ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸ /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.