پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار تنش دمایی و افزایش احتمال حریق در مازندران

0

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت جوی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: باتقویت پرارتفاع جنب حاره‌ای و الگوی تابستانه شاهد افزایش محسوس دما و تداوم آن تا اواسط هفته آینده هستیم.

وی افزود: این وضعیت تا روز دوشنبه ۲۳ مردادماه ادامه خواهد یافت؛ به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا در شهرهای غربی تا ۳۵درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین ۳۵ تا ۴۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه گرم کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: افزایش ظرفیت آتش‌سوزی، تنش دمایی، گرمازدگی (افزایش دمای احساسی)، افزایش مصرف حامل‌های انرژی (برق و آب)، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و احتمال ریزش سنگ در اطراف علم کوه و دماوند از پیامدهای این سامانه گرم است.

رضوی با هشدار پرهیز از استقرار در فضای باز در ساعات گرم روز، تصریح کرد: اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع، مزارع و عرصه‌های جنگلی، تنظیم دمای مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها، عدم سم‌پاشی باغ‌ها و مزارع در ساعات گرم روز، مدیریت در مصرف انرژی (آب و برق)، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

وی گفت: در مجموع شاهد افزایش تدریجی و محسوس دمای هوا طی روزهای پیش‌رو در استان هستیم که باید هشدارها جدی گرفته شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.