پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار بارش برف و باران در ارتفاعات غربی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: این سامانه بارشی به‌ویژه ارتفاعات نیمه غربی استان (ارتفاعات رامسر تا ارتفاعات بابل ) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: با فعالیت سامانه سرد بارشی طی روزهای جمعه ۲۴ و شنبه ۲۵ شاهد بارندگی و کاهش دما گاهی وزش باد نسبتا شدید در مناطق ساحلی ، جلگه‌ای و دامنه‌ها و در مناطق مرتفع و محورهای کوهستانی نیمه‌غربی استان نیز شاهد بارش برف، کاهش دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه به‌ویژه ارتفاعات نیمه‌غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی، اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه بارشی است.

این مسؤول یادآور شد: باتوجه به این شرایط توصیه بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی، مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور طی هفته آینده است.

رضوی در پایان گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای یک‏‌شنبه ۲۶ و دوشنبه ۲۷ دی ماه امسال شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش متناوب باران، کاهش دما، در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد خواهیم بود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.