پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار بارش‌های رگباری و ریزش سنگ در کوهستان‌های مازندران

0

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر چهارشنبه ۱۹ تا عصر پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه امسال شاهد بارش‌های پاییزی در استان مازندران هستیم.

وی گفت: بارش باران گاهی رگباری ، وزش باد نسبتا شدید موقتی، رعدوبرق پراکنده با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود که در ارتفاعات شاهد هوایی مه‌آلود ودر مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف و احتمال تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه بارشی سطح استان را فرامی‌گیرد، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب محلی به‌ویژه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم از مخاطرات این سامانه بارشی است.

رضوی بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات ، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسی، از روز جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما در آسمان مازندران خواهیم بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.