پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار احتمال قطعی گاز در مازندران/ گاز پمپ‌های سی‌ان‌جی‌ قطع شد

0

حسین مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مجموع مصرف گاز در استان مازندران به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید.

وی با اشاره به قطع گاز تمام پمپ‌های سی‌ان‌جی‌ها در سطح استان مازندران، افزود: تمام ادارات و مدارس بدون سکونت ولی دارای مصرف را قطع کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به مشکل افت فشار و هم مشکل مصرف بالا، تصریح کرد: گاز تمامی مدارس، ادارات و سازمان‌های مصرف کننده خالی از سکونت و ویلاهای خالی از سکنه را قطع کردیم.

مایلی رستمی با اعلام اینکه فشار خط منطقه بابل، آمل و گلوگاه خوب نیست، تصریح کرد: داریم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی بیان کرد: مردم شعله‌های بخاری را کم کنند، لباس گرم بپوشند تا بتوانیم این روزها را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با هشدار احتمال قطعی گاز، تصریح کرد: سرما خیلی زیاد است و دمای هوا به زیر صفر رسیده و مصرف چندین برابر شده است.

مایلی رستمی با بیان اینکه هر خانواده‌ای یک بخاری را کم کند در یک چهارم مصرف صرفه‌جویی می‌شود، اظهار کرد: می‌توانیم به جای یک میلیون و ۵۰۰هزار خانوار بخش خانگی قطعا با کاهش مصرف می‌توانیم بدون مشکل به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به افزایش ۶۲ مشترک خانگی و ۳۰۰ واحد صنعتی در مازندران، یادآور شد: تمام زیرساخت‌ها فراهم است و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده ولی مصرف بی‌رویه گاز موجب این مشکلات شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف در استان، خاطرنشان کرد: برخی از مشترک‌ها بدمصرف هستند و ۸برابر استاندارد درحال مصرف است.

مایلی رستمی در ارتباط با مصرف نانوایی، مرغداری و گلخانه بیان کرد: تاکنون گاز هیچ نانوایی، گلخانه و مرغداری را قطع نکردیم ولی انتظار داریم به سوخت دوم سوق یابند که در این صورت به بخش خانگی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به نگرانی از افزایش مصرف، گفت: باتوجه به پایان هفته خیلی از مردم به ویلاها رفتند این درحالی‌ است بخاری‌های خانه اول را روشن کرده و به خانه‌های دوم رفتند و همین موضوع بار مصرف را بالا برده است.

براساس اطلاعیه شرکت گاز مازندران، مشترکان شهرهای، بهشهر، خلیل‌شهر، گلوگاه، رستمکلا، بابل، آمل و روستاهای تابعه با مشکل افت فشار مواجه هستند.

در این اطلاعیه آمده است، به‌دلیل برودت سرمای شدید و افت شدید فشار گاز ، لازم است دست‌کم یکی از بخاری‌های محل سکونت را خاموش و یا شعله های آن را کم کرده در غیر این صورت احتمال قطع گاز تا چند ساعت دیگر وجود دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.