پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هزینه ۱۱۴ میلیارد ریالی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در توسعه مناطق محروم

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا در حاشیه آئین افتتاح ۲۴ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان مازندران در دهستان شهدا و عشرستاق بخش یانه‌سر بهشهر با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت‌زدایی، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادنی در سپاه با بکارگیری نیرو‌های جهادی تشکیل شد که از مجموعه یک هزار دهستان محروم در کشور، ۱۳۰ دهستان به هر استان معرفی شد.

وی با بیان اینکه ۳ دهستان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه کربلا در دستور کار قرار گرفت، افزود: گروه‌های جهادی از ظرفیت مردمی استفاده می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا از اجرای ۲۰ پروژه در سال ۹۶ و ۹۷ با هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۱۰۰ دردصد طرح‌ها به نتیجه رسید.

سردار مسلمی در ادامه با اعلام اینکه در سال ۹۸ و ۹۹، ۴۴ پروژه در مناطق محروم روستایی به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: مجموعه اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شد، بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه در دو سال فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌ها هزینه شده است، خاطرنشان کرد: طرح گندم سپاه که ۵۰ هکتاربه صورت پایلوت با کمک مردم انجام شد که مورد استقبال اهالی قرار گرفت.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با اشاره به کشت ۱۰ هکتاری گیاهان دارویی که به صورت پایلوت انجام شده است، گفت: امسال ۵۰۰ هکتار زیر کشت دارو‌های گیاهی می‌رود لذا کل سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به هزار هکتار نمی‌رسد، اما توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی به ۵۰۰ هکتار رسیده است.

به گفته سردار مسلمی، دو پروژه استخر ذخیره آب، و آبررسانی به ۲۰۰ خانوار در مناطق محروم روستایی، به سرانجام رسید.

در ادامه  بابایی مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا نیز با اشاره به اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی از سال ۹۶ فعالیت خودرا آغاز کرده است، گفت: این قرارگاه در پنج زمینه  اشتغالزایی، تغییر الگوی کشت و بهره‌وری گندم، دام سبک، تغییر کشت در اراضی شیب‌دار و کشت دارو‌های گیاهی فعالیت می‌کند تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.

وی با اعلام شعار این قرارگاه که از مردم با مردم و برای مردم است از  استقبال اهالی روستا هم گفت و ادامه داد: برای افزایش تولید، کانال‌کشی، جاده‌های بین مزارع و استیر ذخیره اب نیز احداث شد.

 مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا اولویت در روستا‌ها را تامین آب شرب سالم برشمرد و خاطرنشان کرد: در روستاهای پچت و شیخ‌محله بخش یانه‌سر بهشهر، ۱۵ سال آلودگی آب وجود داشت که قرارگاه با بررسی‌های بعمل آمده تصمیم گرفت که طرح انتقال اب را در این روستا‌ها اجرا کند.

بابایی در دهستان شهدا و عشرستاق بهشهر از هزینه ۱۸۰ میلیونی برای تامین آب شرب این روستا‌ها خبر داد و گفت: از سوم فرودین ماه این کار شروع که مردم نیز برای تامین آب ۳۰ میلیون هزینه کردند.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.