پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هزینه یک میلیارد تومانی برای اقدامات فرهنگی شهر امیرکلای بابل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، امام جمعه بابل با اشاره به اینکه برای ایجاد جاذبه های دینی و اقدامات فرهنگی یک میلیارد تومان هرساله هزینه صرف می‌شود، گفت: این اقدامات شامل کمک به نیازمندان، مدارس، حوزه درمان و بهداشت و مراسم‌های مذهبی و ملی می‌شود  که از آورده خیران و مشارکت مردمی است.

حجت الاسلام عباس بابائیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنج مرداد روز نمازجمعه اظهار کرد: تاریخ مدیون خبرنگاران و مورخان رسانه است.

وی با اشاره به اینکه امسال پنج مرداد با روز جمعه مقارن شد، افزود: نمازجمعه مهم‌ترین موهبت الهی به ملت ایران است.

وی تصریح کرد: نمازجمعه اقتدار جامعه اسلامی، پشتوانه اقتدار حاکمیت الهی، تحکیم وفاق ملی، فرصتی برای بیان مشکلات و مسائل مهم کشوری برای حل آن، پاسخ به شبهات و جلوگیری از انحراف افکار ملی و قرارگاه ایمان واخلاق و بصیرت در جامعه است.

بابائیان نمازجمعه را یکی از مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری جامعه و سنگر مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی بزرگترین هنر امام راحل را برای احیاء تفکر دینی برپایی نماز جمعه دانست و یادآور شد: نماز جمعه لیله القدر انقلاب اسلامی و مهم‌ترین محور پیوند بین انقلاب، مردم و مسئولان است.

امام جمعه امیرکلا از تشکیل بیش از سه هزار پرونده نیازمند در ستاد نماز جمعه این شهر خبر داد و تصریح کرد: رسیدگی و کمک به وضع نیازمندان، برنامه ویزیت رایگان، تشویق موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت، قدردانی از مادران چند فرزندی، حضور در تمام مدارس برای اقدامات فرهنگی و کمک ۱۵ میلیون تومانی برای سرمایش این مدارس وانجام ۳۵ برنامه محوری به مناسبت پنج مرداد از جمله اقدامات ستاد نماز جمعه امیرکلا است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ مورد دعوت از مدیران کل جهت  بررسی مشکلات عمرانی، آب شرب، بهداشتی و فرهنگی شهر که منجر به رفع بسیاری از مشکلات موجود از جمله آب شرب امیرکلا شد.

بابائیان افزود: استقرار دو موکب پذیرایی در کربلای معلی ومرز مهران برای زائران از جمله اقدامات ستاد نماز جمعه در کنار دیگر برنامه های محوری در ایام محرم امسال است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.