پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هدف‌گذاری دولت برای ایجاد بیش از ۵۳ هزار فرصت شغلی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن خیریانپور در همایش تجلیل از یاوران اشتغال در سالن همایش بانک ملی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در حوزه تولید و اشتغال در کنار خدمات اقدامات بسیار زیادی انجام می‌دهد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی در امور فرهنگی، مسکن، اشتغال و پرداخت مستمری‌های نقدی و غیر نقدی، جهیزیه نوعروسان و تحصیل به خانواده‌های نیازمند خدمات می‌دهد.

وی گفت: با کمک فرمانداران، ۱۴ بانک دولتی و خصوصی کمیته امداد امام خمینی توانست ۳۴۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت که از این تعداد  ۳۳۹ میلیارد تومان اعتبار را جذب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران عملکرد بهزیستی را در توانمندسازی مددجویان کمتر دانست، تصریح کرد: بهزیستی مازندران باید اقدامات مجدانه‌تری داشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ کمیته امداد امام خمینی ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت دارد، خاطرنشان کرد: این تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ پرداخت می‌شود و باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد تا جذب تسهیلات امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

وی در ادامه اضافه کرد: از ظرفیت شناور دیگر استان‌ها باید استفاده کنیم که این ظرفیت جذب تسهیلات در استان است و کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و خانواده‌های نیازمند از این اعتبارات استفاده کنند.

خیریانپور به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی اشاره کرد و گفت: برای تحقق هدف باید این ظرفیت‌ها را به سمت بند ب و تبصره ۱۶ سوق دهیم و تولید باید مبتنی بر دانش بنیان باشد و دانش بنیان کردن یکی از عوامل اصلی شعار امسال است.

وی با اشاره به اینکه تولید باید کیفیت داشته باشد و  به سمت دانش‌بنیان برود، یادآور شد: استان مازندران ۹۸ شرکت دانش‌بنیان دارد که طبق دستور استاندار باید دو برابر شود، این شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۵۶ محصول دارند که امسال باید به یک هزار و ۲۰۰ محصول دانش‌بنیان برسد و دقیقا قابل انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همه اقداماتی تسهیلاتی که پرداخت می‌شود برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال است، گفت: در سال جاری در کنار تعهداتی که دولت دارد، ایجاد ۵۳ هزار و ۷۰۰ اشتغال برای استان مازندران هدف‌گذاری شده است که برای تحقق این اشتغال از بند ب تبصره ۱۶ استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه رصد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال‌سازی شود و روزانه گزارش‌گیری کنیم، کسانی که به عنوان اشتغال می‌پذیریم در سامانه رصد وارد شده باشند، مشخصات تاریخ اشتغال درج شده باشد و آمار در حرف نباشد و از جهت دقت و اطمینان محقق شود.

 /۸۶۰۵۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.