پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیاز به اعتبار 10 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل 4 خطه کردن هراز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید و افتتاح جاده زیر گذر سه راه پل چلاو، اظهار کرد: منطقه چلا و از مناطق مهم در محور مواصلاتی هراز بوده با بار ترافیکی زیادی در بیشتر ایام سال روبرو است.

وی افزود: منطقه چلاو و روستاهای اطراف آن هم جمعیت زیادی دارند و هم تردد در آن با تقاطع همسطح به همراه تردد کامیون‌های فراوان و عبور و مرور خودروهای سواری هراز سخت است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: لازم بود تا با ایجاد زیرگذر گره ترافیکی منطقه چلاو برداشته شود همچنین هم‌اکنون کارگران و پیمانکاران در این پروژه مشغول به کار هستند و عملیات در حال تکمیل است تا گره ترافیکی برطرف شده و مردم ساعت‌ها در ترافیک نمانند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اقدام اضطراری دیگر این است که وزارت نیرو در حال ساخت جاده جایگزین به طول 11 کیلومتر برای سد مخزنی هراز خواهد بود، بیان کرد: امیدواریم این پروژه بزرگ را وزارت نیرو زودتر تکمیل کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای شرایط اضطراری ترافیکی و تردد سنگین تدبیری اندیشیده شد تا از بخشی از این پروژه و واریانت حدود 4 کیلومتری استفاده شود البته با ایجاد دو رمپ اجرایی برای تخلیه اضطراری می‌توان از آن بهره گرفت تا مردم بیش از گذشته در ترافیک نمانند.

وی ادامه داد: حدود دو ماه برای بهره‌برداری این مسیر 4 کیلومتری با تکمیل تونل و انجام آسفالت زمان لازم است تا در منطقه چلاو با ترافیک سنگین مواجه نشویم و امیدواریم در مجموع سفر ایمن برای همه مردم کشورمان رقم بخورد.

اسلامی با اشاره به اینکه برای عملیات باقیمانده و تکمیل کامل چهار خطه و تعریض محور هراز حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: مسیر پروژه سخت، صعب‌العبور و پرهزینه است هر چند این مقدار اعتبار عدد حداقل مورد نیاز است تا قطعات کار تکمیل شده و به زیر ترافیک رود.

وی خاطرنشان کرد: زمان باقیمانده خوش‌بینانه برای تکمیل پروژه حدود 30 ماه است که امیدواریم با هماهنگی لازم سازمان برنامه و بودجه و تأکیدات رئیس جمهور پروژه را سریع‌تر به پایان رسانیم و با پایه‌گذاری  برنامه بودجه‌ای تزریق ریالی مناسب انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این مسیر پیمانکاران پای کار هستند و مشاوران مطالعات لازم را انجام دادند، از فراهم بودن همه امکانات برای ادامه پروژه خبر داد و بیان کرد: با تزریق منابع حداقل 30 ماه مورد نیاز است تا چهار خطه کردن هراز تکمیل شود .

 /86012/ع/ق


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.