پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیازمند ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست هستیم

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از محیطبانان مازندران در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه کشورهای درحال توسعه و در حال رشد، تعریف مشخصی از محیط زیست ندارند، افزود: اگر مفهوم توسعه پایدار را به درستی تبیین و تشریح می‌کردیم می‌توانستیم به توسعه اقتصادی برسیم و محیط زیست را حفظ کنیم.

وی با اظهار اینکه یک جریانی معتقد است باید به سمت حفظ محیط زیست پیش رویم، یادآور شد: جریان دیگری نیز معتقد است که زندگی مردم امری مهم به شمار می‌رود و جریان دیگری نیز اعتقاد دارد با حفظ محیط زیست و راهکارهای درست باید برای زندگی بشر برنامه ریزی کنیم.

استاندار مازندران با تاکید بر مشارکت مردم برای حفاظت محیط زیست وایجاد تشکل‌های مردم نهاد در این بخش، کم رنگ شدن مشارکت مردم را در قالب تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در قالب محیط بانی را از جمله مسائل و دغدغه‌های فراروی برشمرد.

حسین زادگان با اظهار اینکه علی رغم همه موانع و مشکلات فرهنگی ناشی از عدم درک مناسب از محیط زیست افزود: بیشتر از تجهیزات و نیروی انسانی و تکمیل پست‌های سازمانی به ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست نیاز داریم و اگر درجه اهمیت محیط زیست در جامعه بالا رود با یک محیط بان نیز می‌توانیم از ذخایر زیست محیطی حفاظت کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: مشکل ما در حوزه محیط زیست، فرهنگی و عدم شناخت جامعه از اهمیت محیط زیست در رسیده به توسعه پایدار است.

کد خبر 4963390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.