پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگاه اقتصاد محور در سواحل مازندران وجود ندارد

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در جلسه اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی «سواحل سالم، پارک پاک» با بیان اینکه نگاه اقتصاد محور در سواحل مازندران وجود نداریم، گفت: با توجه به ویلاسازی و به دلیل اینکه برخی از نقاط سواحل هم آزاد نشده بود، گردشگری دریایی مورد توجه قرار نگرفته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه بخش‌هایی از سواحل در اختیار بخش خصوصی است که مجتمع‌های رفاهی در آن احداث شده، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۸۵ درصد از سواحل دریا آزاد شده است اما ۱۵ درصد باقی مانده، که می‌توان با همکاری نهادها به نحوه مطلوب کار را پیش ببریم.

حسین زادگان از شناسایی ۱۳۴ نقطه برای ساخت اسکله گردشگری در سواحل خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا اسکله‌های گردشگری را در مازندران احداث کنی، زمین‌ها شناسایی و استعلامات مورد نظر از دستگاه‌ها و محیط زیست هم گرفته و بخشی از اسکله سازی به بخش خصوصی واگذار شد و لذا بسیج سازندگی سپاه کربلا هم می‌تواند در این طرح شرکت کند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه انتظار است در سال جاری بتوان در بیش از ۴۰ نقطه از سواحل، اسکله‌های گردشگری به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد: در ساخت این اسکله‌ها سازه‌های سبک به کار گرفته شده است.

حسین زادگان در ادامه با تصریح بر اینکه سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری دریا باید بلند مدت باشد، افزود: دست دولت در حریم ۶۰ متر از ساحل باز است و می‌شود با اجرای طرح‌های فرهنگی و بومی برای زیباسازی سواحل اقدام کرد.

استاندار مازندران، در پایان با اشاره به ۴۷ نقطه حادثه خیز در دریا، یادآور شد: بسیج سازندگی نیز می‌تواند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت کند و با ایجاد طرح‌های زیباسازی و ساماندهی هم جلوی غرق شدگی مردم را در این مناطق بگیرد و هم اینکه با یک پیوست فرهنگی شرایط مناسب و محیط سالمی را برای خانواده‌ها و گردشگران فراهم کند.

کد خبر 4981501
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.