پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگاه ابزاری صهیونیسم به مذاهب

0

یک استاد دانشگاه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس فریدونکنار گفت: صهیونیسم فقط نگاه ابزاری به مذهب دارد و سران این جریان از گسترش عقاید مذهبی هراسان و بسیاری از یهودیان نسبت به مبدا و معاد دین بی اعتقاد هستند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین باقرزاده در سخنرانی راهپیمایی روز قدس فریدونکنار اظهار کرد: صهیونیست ها دارای ویژگی های ناپسند و زشتی هستند که از گذشته در میان قوم یهود بوده و هم اکنون در بین این افراد وجود دارد.

وی با اشاره به ویژگی های ذکر شده در قرآن در خصوص صهیونیست، گفت: نخستین ویژگی صهیونیست ها و اسرائیلی ها بی ایمان بودن آنها است و در سوره بقره بر کسانی که به دست خود کتاب می نویسند و به خدا نسبت می دهند، افسوس خورده شده است که از جمله این افراد یهودیان هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: صهیونیزم تنها نگاه ابزاری به مذهب دارد و سران این جریان از گسترش عقاید مذهبی هراسان و بسیاری از یهودیان نسبت به مبدا و معاد دین بی اعتقاد هستند.

باقرزاده افزود: دومین ویژگی صهیونیست ها قساوت قلب و جنایات آن ها بوده که در قرآن اشاره می کند که قلب آنها سنگدل شده و علت قساوت آن ها پیمان شکنی است.

وی با بیان این که حکومت بر جهان از نظریه صهیون بوده و معتقدند که حکومت کردن به غیر از زور و ستم میسر نخواهد شد تصریح کرد: رباخواری از جمله ویژگی های اسرائیلی‌ها است و در پروتکل چهارم دانشوران صهیون آمده که ربودن اموال و ربا افراد غیریهود مانعی ندارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مکر و حیله رواج و فاسد، ثروت پرستی، جنگ افروزی، برتری جویی و تروریست پروری از جمله دیگر ویژگی های صهیونیست ها است.

وی با اشاره به اهداف رژیم اسرائیل تصریح کرد: وحدت قوم یهود، حمایت از قوم اسرائیل، توسعه ارتش انبوه و افزایش نیروهای نظامی، از بین بردن ادیان دیگر و حاکمیت بر جهان از جمله اهداف این رژیم است.

باقرزاده با بیان اهداف امام خمینی (ره) از نامگذاری روز قدس گفت: روز قدس از نگاه امام روز اسلام است و با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال خشونت طلبی و برتری جویی است، امام خمینی این روز را برای رشد افکار عمومی و تکلیف گرایی روز قدس نامیدند.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران نیز در ساری با اشاره به این که راه قدس از بستر کربلا می گذرد گفت: استکبار جهانی و وهابیت در تلاش هستند تا مقاومت اسلامی را تضعیف کنند و وظیفه این است با هماهنگی و همدلی برای صیانت از ارزش‌ها تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در جمع راهپیمایان روز قدس در ساری اظهار کرد: همه سیاست‌ها طی دوران تاریخی یک مسیر و نقشه راهبردی دارد تا از اسرائیل حمایت کند.

وی با اشاره به این که اسرائیل در همه ادوار شعارهای مختلفی ازجمله خاورمیانه بزرگ سر داده است تصریح کرد: خوشبختانه حرکت انقلابی همه مردم و ماجرای سوریه و عراق سبب شده تا این طرح به شکست انجامد.

ابراهیمی با بیان این که بیت‌المقدس و قدس اولین قبله مسلمین است و نمی توانیم از آن دست بکشیم خاطرنشان کرد: نهادینه‌سازی و دکترین مبارزه با اسرائیل به‌عنوان یک برنامه راهبردی از سوی حضرت امام راحل مدنظر قرارگرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران در ساری با اشاره به این امر که دشمنان در تلاش بوده‌اند تا تفکر سکولار را در جامعه رواج دهد اما حضرت امام راحل این تفکر را از بین برد یادآور شد: به فرمایش امام راحل، اصل قدرت متعلق به مردم است و نقشه راهبردی برای مبارزه با ظلم ترسیم کرده است.

وی افزود: امام راحل در برابر همه‌کسانی که مقابل دین قرارگرفته بودند، ایستاد و روز قدس، مرهون دوراندیشی و درایت امام راحل است.

ابراهیمی راه قدس را از بستر کربلا دانست گفت: استکبار جهانی و وهابیت در تلاش هستند تا مقاومت اسلامی را تضعیف کنند و وظیفه این است با هماهنگی و همدلی برای صیانت از ارزش‌ها تلاش کنیم.

وی خواستار حفظ وحدت، همدلی و خودباوری در جامعه شد و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همچنان درصحنه صیانت از انقلاب اسلامی حضور دارند و تا پای جان ایستاده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران در ساری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:ما باید برای اقتصاد مرزی و اتحاد بین کشورهای همسایه منطقه تلاش کنیم، زیرا آنهایی که دنبال براندازی نظام هستند افراط گرایی، حمایت از تروریسم،  ساخت سلاح های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر را به ایران نسبت می دهند.

وی یادآور شد: برخی تلاش دارند که قبح ارتباط با اسرائیل را بشکنند به طوری که می‌بینیم عربستان و برخی کشورهای منطقه  بارها با استکبار جهانی هم پیمان شدند.

ابراهیمی با اشاره به این که ما با هماهنگی، همدلی و روحیه انقلابی همانطور که انقلاب  را به پیروزی رساندیم باید خودباوری و همدلی خود را حفظ و در جامعه بین المللی دست زیاده‌خواهان کوتاه کنیم خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح، محرومیت‌زدایی و مهارت آموزی و انجام خدمات صادقانه بر پایه شایسته سالاری می‌توان وحدت و همدلی را در جامعه بیش از پیش رونق داد.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران در ساری در مورد حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: ما با خودباوری می‌توانیم جلوی واردات را بگیریم،  با تولید داخلی و استفاده از آرای نخبگان و صاحب نظران می‌توان در عرصه های بین المللی  حرفی برای گفتن داشت. باید جلوی تبعیض و فاصله طبقاتی را گرفت و از فرار مغزها با نخبه پروری و حمایت از نخبگان جلوگیری کرد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.