پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوسازی 85 هزار دستگاه خودروی ناوگان حمل و نقل کشور در 5 سال آینده

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، منوچهر منطقی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح پروژه های دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور برنامه های مدون در دستور کار دارد.

وی افزود: برنامه نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری یک اقدام کشوری است که وزارت صمت وظیفه دارد ناوگان مورد نظر را تهیه کرده و در اختیار مجموعه مورد نظر قرار دهد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر دو برنامه نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری مطرح است هرچند در زمینه ناوگان درون شهری متولی وزارت کشور بوده تا اتوبوس ها و تاکسی ها را نوسازی کند البته در شهرهای دیگر بحث هایی همانند مترو و موتور سیلکت وجود دارد که این مهم آنها را هم در بر می گیرد.

منطقی با بیان اینکه در برنامه نوسازی ناوگان برون شهری و بین شهری متولی وزارت راه و شهرسازی است تا کامیون ها، کِشنده ها و اتوبوس های بین شهری، مینی بوس و ون را نوسازی کنند، خاطرنشان کرد: برای این منظور پیش بینی می شود تعداد ۸۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده در قرارداد پنج ساله انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در مازندران همانند دیگر استان ها بخشی از برنامه های کشوری در نوسازی ناوگان انجام می شود، بیان کرد: در بحث ناوگان شهری تاکسی های فرسوده موجود هستند که در سال آینده نوسازی می شوند همچنین بحث اتوبوس ها نیز مطرح است که در برنامه نوسازی قرار دارد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این حوزه دو اتفاق مهم در دستور کار و اجرا قرار دارد که استان مازندران هم می تواند از آن بهره بگیرد که بحث برقی سازی است.

وی بیان کرد: هم اکنون برای تاکسی های برقی و اتوبوس های برقی امکانات بسیار خوب در کشور ایجاد شده است که نیازمند است در این استان، استاندار مازندران یک درخواست مطرح کند تا افرادی در این بخش کار می کنند معرفی شوند.

منطقی گفت: با این روند می توان شاهد بهره برداری از نخستین ناوگان بخش برقی تاکسی و ناوگان برقی اتوبوس در شهرهای بزرگ مازندران همانند ساری بود که اقدام بزرگ و سازنده است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.