پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

"نورو" به جان کلاردشتی‌ها افتاد

0

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت:آلودگی آب، عامل مسمومیت مردمان کلاردشت نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مجید عبداللهی در جمع خبرنگاران در مورد آلودگی آب کلاردشت که طی دو هفته گذشته که سبب  مسمومیت  ۶۰۰ نفر  شد، اظهار کرد: دلیل بروز ویروس مشخص نیست و ممکن است به دلایل مختلف ایجاد و از راه متفاوتی انتقال یافته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس از هر چیزی امکان دارد گسترش یافته باشد گفت: حتی با 10 “پی پی ام” کلر هم این ویروس از بین نمی‌رود و این که از چه چیزی این ویروس آمده، اصلا مشخص نیست.

مدیرعامل آبفار مازندران در پاسخ به این سوال که بین علوم پزشکی و آب و فاضلاب توافق نظری در مورد علت انتقال ویررس وجود داشته یا خیر خاطرنشان کرد: ویروس “نورو” از هر چیزی قابل انتقال است و در این در زمینه آب و فاضلاب تناقض گویی نکرده است.

عبدالهی با اشاره به این که میزان نرمال کلر زنی به آب از 2.0 تا 8.0  ppm است یادآور شد: اما در مقاطع  بحران 3 ppm کلر هم به آب تزریق می‌شود و ما تا 2 ppm در بحران کلاردشت تا چند روز به آب تزریق کردیم تا جلوی این انتقال گرفته شود.

وی با بیان این که در روز اول شاهد وجود این ویروس در روستاهای غیرتحت پوشش که از منابع آبی ما استفاده نمی کردند بودیم خاطرنشان کرد: همچنین روستاهای دیگری هم بودند که از این منابع استفاده نمی‌کردند و منابع مصرفی آن ها چیز دیگر بود اما این ویروس در آن وجود داشت و در این میان روستاهای هم داشتیم که تحت پوشش ما بودند و از منابع آبی ما استفاده کردند و این ویروس در آنجا مشاهده نشده است که این نشان می دهد، مشکل از آب نبوده است.

مدیرعامل آبفار مازندران با تاکید بر اینکه ما در منطقه کلاردشت تصفیه خانه خوبی داریم  افزود: این نوع ویروس با کلر از بین نمی رود ولی این ما این کاررا انجام دادیم و با توجه به اینکه رودخانه کلاردشت و رودخانه وحشی است که خود پالایشی در آن وجود دارد، در تمام فصل هایی که آب رودخانه مورد آزمایش قرار گرفته هیچ موردی از آلودگی در آن مشاهده نشده است.

عبدالهی افزود: آشغالگیری، ته نشینی آب نیز انجام و  تمامی فیلتر های تصفیه خانه کلاردشت سال گذشته تعویض شد که 2 میلیارد تومان برای تجهیز تصفیه‌خانه کلاردشت هزینه شده است.

وی  با بیان اینکه نتایج آزمایشهای ما درست بوده و موردی را نشان نداد، گفت: جمعه بازار و یا موارد دیگر نیز در شیوع این ویروس مطرح شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.