پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نواختن زنگ گردشگری در مدارس جویبار

0

رییس اداره میراث فرهنگی و گرشگری جویبار از نواختن زنگ گردشگری در یکی ازمدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، صاحب دهشت در مراسمی به مناسبت هفته گردشگری با نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس این شهرستان اظهار کرد: برای توسعه بوم گردی و گردشگری جویبار این طرح در مدارس اجرا شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه این شهرستان در بحث اقامتگاههای بوم‌گردی که ساده ترین و ارزانترین راه دسترسی به کسب درآمد است، با مشکل مواجه شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گرشگری جویبار خاطرنشان کرد: جهت توسعه بومگردی و بازدید از وضعیت موجود در این شهرستان بازدیدی به اتفاق دهیاران، روسای شوراهای روستاهای منتخب و بخشداران از واحد بومگردی مینسی در منطقه لفور سوادکوه شمالی انجام شد .

دهشت گفت: روستاهایی مورد توجه بومگردی قرار گرفته که بافت روستائی اش کمترین مداخله و میزان ساخت ویلاهای مدرن را داشته یا در جوار آبندان ها است.

وی بااشاره به اینکه شهر جویبار به شهر پل های تاریخی معروف شده است، افزود: پل آزان، سیکاپل، فوتم، جمعه بازار و خشت پل در این شهرستان از جمله پل های تاریخی محسوب می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی و گرشگری جویبار بابیان اینکه ۲۲ اثر تاریخی ملی ثبت شده در جویبار وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲ تپه و محوطه باستانی، ۵ پل تاریخی و ۵ سقانفار و تکیه ثبت ملی شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.