پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نهاده‌های وارداتی قیمت مرغ را بالا می‌برند/ آخرین قیمت مرغ در بازار مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بازار مرغ همواره با فراز و فرود مواجه بوده و این موضوع تازگی ندارد.

هر از چند گاهی بحث افزایش و کاهش قیمت مرغ در بازار شنیده می‌شود اما نکته‌ای که خیلی جالب توجه است این بوده که جدا از زمانی‌که قیمت مرغ به پایین‌ترین قیمت می‌رسد و مرغدار متضرر شده حتی در زمانی‌که قیمت مرغ به پرواز در می‌آید سود مرغدار در حد چند درصد ناچیز است که بتواند سرپا بماند.

بحث نهاده‌ها همواره مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان در این صنعت بوده که به‌ویژه در این شرایط و باوجود مشکلات اقتصادی وضعیت سخت‌تری را برای تولیدکنندگان این حرفه رقم زده است.

 

تولیدکنندگان مرغ هر باری که زمین خوردند تلاش کردند تا سرپا بایستند اما با آمدن کرونا شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و قیمت مرغ در روزهای ابتدایی به پایین‌ترین حد ممکن رسید و به همین دلیل پس از در ماه‌های آینده با توجه به بحث گرمای هوا و نگرانی از بازار فروش نتوانستند تولیدکنندگان جوجه‌ریزی به میزان کافی داشته باشند به همین دلیل و در کنارش مسائل دیگر موجب شد قیمت مرغ افزایش چشمگیر و قابل توجه داشته باشد و به پرواز درآید که برای مصرف‌کنندگان شرایط سخت‌تری رقم خورد.

اکنون مرغداران استان مازندران تمام تلاش خود را برای اینکه بتوانند سرپا بایستند دارند که امیدواریم با حمایت مسؤولان این مهم محقق شود و این صنعت به رونق برسد.

 

عطائی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت بازار مرغ در مازندران، اظهار کرد: قیمت مرغ زنده ۱۱ هزار و قیمت تمام شده مرغ کشتار ۱۶هزار تومان است.

وی افزود: درست است برای مصرف‌کنندگان قیمت مطلوبی نیست ولی مرغدار نمی‌تواند ضرر کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: البته قیمت مرغ همواره در بازار تابع عرضه و تقاضا است اما مرغداران در بحث تامین نهاده‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

 

عطائی‌نژاد با بیان اینکه این روزها مرغداران در مضیقه هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی وارداتی است باید به بحث تامین ارز در این زمینه توجه بیشتری شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.