پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: اقتصاد مقاومتی پادزهر تحریم‌ها علیه ایران است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین‌ سید‌رضا‌ تقوی ‌امروز در همایش شمیم جهادی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی مازندران اظهار داشت: شاخص یک جامعه بیدار و هوشیار زمان‌شناسی است زیرا همه امورات به زمان گره می‌خورد پس برای موفقیت باید به این امر توجه کنیم و اسلام را با چه ادبیات و روشی معرفی کنیم.

وی افزود: هر جامعه‌ای که موفقیت دارد آفات و آسیب هم آن جامعه را تهدید می‌کند که دومین راه موفقیت دشمن‌شناسی است که نباید به لبخند دشمن دل خوش کنیم.

تقوی بیان کرد: هر مصیبتی که بر سر ملت ما می آید از دشمنی آمریکا با ملت ما‌ست و طبق فرموده امام باید ما می‌توانیم را به درستی در جامعه پیاده کنیم زیرا اساس موفقیت در همین جمله است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تحریم دشمن توطئه جدیدی نیست. در گذشته جیمی کارتر، تجاوز نظامی صدام و 30 کشور به آمریکا لبیک گفتند. تحریم بعد از جنگ تحمیلی و اکنون نیز تحریم‌های جدید مطرح است که باید هوشمندانه برخورد کنیم.

تقوی افزود: این تحریم‌ها اقتصاد را هدف قرار داد که پادزهر این تحریم‌ها،ا قتصاد مقاومتی است و می‌توانیم با وحدت توطئه دشمنان را در این زمینه خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی کشاورزی است که با اقتصاد و اعتقاد، معاش و معاد امورات را پیش ببریم که در این زمینه روحانیت در کنار مردم برای معیشت مردم دلسوزی کنند و نقشه راه ما ترسیم موفقیت با روحیه جهادی است.

تقوی گفت: نمایندگان مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف ادارات با هم تعامل داشته باشند. تلاش کنیم جهاد سازندگی را با استفاده از نیروهای انقلابی، مومن، متفکران و اندیشمندان با تکیه برخود مردم زنده کنیم و به داد مظلومان و مردم برسیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی فعال است نه منفعل و رویکردی تهاجمی مقابل دشمن دارد و با مدیریت جهادی این اقتصاد تحقق پیدا و تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند.

تقوی بیان کرد: فعالیت کشاورزی حوزه حساسی است که انتظار داریم امنیت غذایی سلامت عمومی و جامعه را در بردارد و به استقلال کشور کمک می‌کند.

تقویت نقش کشاورزی در اقتصاد مازندران

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی مازندران گفت: مازندران قطب کشاورزی در کشور بوده که کشاورزان نقش مهمی در توسعه اقتصادی جامعه دارند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: کشاورز مشکلات خود در زمینه‌های مختلف مانند تولید کم، زیاد، بازاریابی، واردات، صادرات جهاد کشاورزی را می‌شناسند که برخی از مشکلات در سطح ملی است که با تعامل می‌توانیم رفع کنیم.

وی بیان کرد:امروز جنگ جنگ اقتصادی است و دشمن شمشیر از رو بسته است که باید حواسمان به مشکلات کشاورزان باشد و بدانیم در فرآیند تولید سازمان های مختلف دخیل هستند.

موسوی گفت: تولید پایدار نیاز به آب وخاک دارد اما متاسفانه حال زمین‌های کشاورزی خوب نیست و بجای درخت ویلاسازی شد که صاحبان زر و زور پشت تغییر کاربری هستند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.