پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماینده ولی‌فقیه در مازندران: ازتجربیات دنیا در امرمبارزه با مواد مخدر استفاده شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لایینی عصر روز شنبه در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: بهره گیری از تجربیات دنیا در امر مبارزه با مواد مخدر باعث می شود تا ما سنجش درستی از عملکرد خودمان داشته باشیم و راههای اشتباهی را دو باره تکرار نکنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با وجود  اختلافات و چند صدایی که پیرامون برخی مسایل در کشور وجود دارد، در امر مبارزه با مواد مخدر در بین تمام مسوولان اتفاق نظر و هماهنگی وجود دارد و این تک صدایی امر مبارزه با مواد مخدر را تسهیل خواهد کرد.
امام جمعه مرکز مازندران خاطرنشان کرد: ما باید از تمام ظرفیت های اجتماعی؛ فرهنگی ، مذهبی و حتی نظامی برای امر مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور استفاده کنیم و در بخش برخورد و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر از تجهیزات روز دنیا استفاده شود.
لایینی اظهارداشت : اگر تجهیزات ما در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر همسان نباشد، قطعا ما نمی توانیم در امر مقابله با آنها موفق عمل کنیم و مبارزه با دست خالی نیز نمی تواند موفقیت زیادی به دنبال داشته باشد.
وی  خاطرنشان کرد : هم اکنون جمهوری اسلامی ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا قرار دارد و  در چنین وضعیتی نیاز به تقویت دیپلماسی در ارتباط با کشورهای همسایه تولید کننده مواد مخدر داریم.
نماینده ولی فقیه در مازندان افزود: باید کشورهای همسایه را در امر مبارزه با این مواد افیونی با خود همراه و متقاعد کنیم و کار نیاز به افزایش ارتباط بیشتر با دولتمردان این کشورها دارد.
لایینی با انتقاد از تحریم ظالمانه بر علیه ایران به خصوص از سوی آمریکا گفت: اگر این کشورها تحریم و فشاری که بر جمهوری اسلامی ایران به دلیل واهی وارد می کنند، این فشار ها را در امر مبارزه با مواد مخدر به کار گیرند، این مواد افیونی ریشه کن خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : به نظر می رسد دنیا در امر مبارزه با موادمخدر صادقانه عمل نمی کند و جمهوری اسلامی براساس وظایف دینی و اخلاقی در میدان مبارزه تنهاست و ما نیز باید از تمام ظرفیت ها در این راه استفاده کنیم.
وی  اضافه کرد: تمام دستگاهها و سازمان های فرهنگی و مذهبی کشور باید به صورت جهادی و استشهادی در امر مبارزه با مواد مخدر وارد میدان شوند و با تقویت فرهنگ دینی آسیب های اجتماعی در کشور کاهش خواهد یافت.
دخالت ۱۲ سازمان و وزارتخانه در امر مبارزه با مواد مخدر
 دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست گفت : در شرایط فعلی بیش از ۱۲ وزارتخانه و سازمان و نهاد عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور هستند و دولت نیز اهتمام زیادی نسبت به این امر دارد.
سردار اسکندر مومنی افزود : دولت با تاکید رییس جمهوری ، بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر را برای سال ۹۹ حدود ۱۹ درصد افزایش داد و این روند افزایشی در سال جاری نیز اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد : در امر مبارزه با مواد مخدر همه ما به خصوص خانواده ها وارد گود شوند و طرح یاری گران زندگی نیز در راستای مشارکت خواهی مردم در امر مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.