پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش تصویری نمایشگاه نا‌مهربانی میراث فرهنگی به آثار تاریخی در ساری

این نمایشگاه با حدود ۵۰ عکس مقایسه ای از میزان مرمت و بازسازی آثار باستانی و میراث فرهنگی شهر ساری با شهرهای مختلف کشور به همت دکتر حسین اسلامی رئیس پژوهشکده ساری شناسی در پارک سبزه میدان ساری دایر شده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل  از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، این نمایشگاه با حدود ۵۰ عکس مقایسه ای از میزان مرمت و بازسازی آثار باستانی و میراث فرهنگی شهر ساری با شهرهای مختلف کشور به همت دکتر حسین اسلامی رئیس پژوهشکده ساری شناسی در پارک سبزه میدان ساری دایر شده است.

 

حسین اسلامی رئیس مرکز ساری شناسی در این بازدید با اشاره به اهمیت بحث میراث فرهنگی و ضرورت حفظ و مرمت این بناها گفت: بنده به شخصه دیگر امیدی به دست اندرکاران میراث فرهنگی استان و شهرستان ندارم لذا چشم انتظار بالا زدن آستین های همت توسط شورای شهر و شهرداری ساری هستم تا با کمک هم از میراث فرهنگی چندهزارساله این شهر حفاظت و حراست نماییم.

 

وی همچنین از توجه و اهتمام ویژه نهاد مدیریت شهری در زمینه حفظ، مرمت و بازسازی بقاع تاریخی شهر ساری قدردانی کرد.

 

 شمشیربند: روند رو به نابودی آثار باستانی در شهر ساری باید متوقف شود

 علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز دقت نظر و دغدغه دکتر حسین اسلامی نسبت به حفظ آثار باستانی شهر ساری را ستودنی خواند و گفت: میزان پیشرفت مرمت و بازسازی بقاع تاریخی در شهرهای مختلف کشور از جمله شیراز، اصفهان، یزد، سنندج و… با شهر ساری به هیچ وجه با یکدیگر همخوانی ندارد و بقاع تاریخی ما اصلاً حال و روز مناسبی ندارند. این تصاویر کاملاً گویای این مسأله است که متأسفانه هیچ اقدام موثری در سالهای اخیر در این خصوص صورت نگرفته است.

 

  وی تصریح کرد: امیدوارم با همت شورا و شهردار محترم روند رو به نابودی رفتن آثار باستانی در شهر ساری متوقف شود و به زودی شاهد بازسازی و مرمت این بناها باشیم.

 

 نجاریان: اطمینان دارم در مرمت و بازسازی بقاع تاریخی ساری باز هم شورا و شهرداری جور دستگاه های متولی را خواهند کشید

 سعید نجاریان رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری نیز در این بازدید با اشاره به سابقه ۶ هزار ساله شهر ساری، بر ضرورت و اهمیت نگهداری هرچه بهتر آثار باستانی سطح شهر تأکید کرد و گفت: اینکه شهر ساری با این قدمت تاریخی در دل خود چنین بقاع چشم نوازی دارد مایه مباهات است اما مایه شرمساری آن است که متأسفانه توجه لازم در سالهای اخیر از سوی مسئولان امر به این موضوع نشده که اطمینان دارم باز هم مانند همیشه شورای شهر و شهرداری ساری جور کم کاری های نهادهای مسئول را خواهند کشید و البته بنده عرض می کنم مدیریت شهری ساری با افتخار در این عرصه ورود خواهد کرد و اجازه نخواهد داد آثار باستانی و ذی قیمت شهر رو به نابودی بروند.

 

 سعید نجاریان نیز در پایان از تلاش های دکتر حسین اسلامی در گوشزد کردن این مسأله مهم به مسئولان تشکر کرد.

 

IMG_1811-copy

IMG_1816-copy

IMG_1819-copy

IMG_1837-copy

IMG_1847-copy

IMG_1853-copy

IMG_1857-copy

IMG_1870-copy

IMG_1812-copy

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.