پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه ششمین جشنواره بین المللی عکس خیام در نوشهر برگزار شد

0

ایسنا/مازندراننمایشگاه ششمین جشنواره بین المللی عکس خیام در گالری آنسو نوشهر با هدف گفت‌وگوی بصری میان عکاسان به نمایش گذاشته شد.

داود اکبرزاده مدیریت این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این جشنواره هر ساله  توسط کلوپ عکس فوکوس برگزار می‌شود، اظهار کرد: کیفیت عکس‌ها توسط فدراسیون جهانی عکاسی ۵ ستاره که بالاترین کیفیت جشنواره‌های عکاسی در جهان بوده تشخیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۲۱ اثر برگزیده از میان ۱۳ هزار و ۴۰۹  عکس از ۹۵۱ هنرمند عکاس  شرکت کننده از ۵۰ کشور جهان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیریت نمایشگاه بین المللی عکس خیام با اشاره به اینکه جشنواره‌ها شکلی از تعامل هستند که در معصومانه‌ترین شکل و بی‌آرایه‌ترین زبان بین المللی یعنی هنر تجلی می‌یابند، گفت: این تصاویر خلاقانه و بدیع از سراسر دنیا در قاب جشنواره بین المللی خیام، شکنندگی زیستن در دنیا پر هیاهو  امروزی را از یادمان می‌برد و در طبع و نمودهای لحظه‌ای عکاسی غرق می‌کند.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰۰ جشنواره زیر نظر فیاپ (فدراسیون بین المللی هنر عکاسی) و همچنین ۵۰۰ جشنواره زیر نظر  PSA فدراسیون عکاسی آمریکا برگزار شد و جشنواره خیام یکی از این جشنواره‌های بین المللی عکاسی است .

وی با اشاره به اهداف جشنواره بین المللی عکس خیام بیان کرد: این جشنواره با هدف گفت‌وگوی بصری میان عکاسان شکل گرفته است  و توسط خانه هنر خیام و کلوپ عکس فوکوس برگزار می‌شود، دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فیاپ (فدراسیون بین المللی هنر عکاسی) بوده که استانداردهای فیاپ را رعایت می‌کند.

مدیریت نمایشگاه بین المللی عکس خیام یادآور شد: سیاست برگزارکننده از ابتدا برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت بوده و توانسته است جزء معدود جشنواره‌های بین المللی قرار گیرد که توسط فیاپ ۵ ستاره ارزش گذاری شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه تور نمایشگاهی این جشنواره که در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود باعث آشنایی عکاسان کشورمان با آثار بهترین عکاسان دنیا خواهد شد، افزود: سطح کیفی کارهای عکاسان کشورمان را در سایر نقاط جهان نمایان شده و کیفیت آثار و کتاب این جشنواره تبلیغ مناسبی در جهت معرفی هر چه بهتر میهن عزیزمان است.

وی با مثبت ارزیابی کردن برپایی این نمایشگاه در کشور و به‌خصوص نوشهر گفت:  امسال گالری آنسو  با هماهنگی‌های انجام شده بعد از ۲۰  شهر و کشور مختلف میزبان این نمایشگاه در نوشهر است.

مدیریت نمایشگاه بین المللی عکس خیام ادامه داد: تلاش از برگزاری این نمایشگاه توسعه بخشیدن به هنر ناب جهانی و ایجاد فضایی برابر و عادلانه برای لذت بردن از هنر عکاسی بوده است و در این راستا یکی از مهم‌ترین امور نمایش آثار برگزیده  جشنواره خیام  در شهرستان‌های مختلف است تا همگان بتوانند در این شکل تعاملی موفق و سهیم باشند و از هنر آن در هر کجای کشورمان بهره ببرند.

اکبرزاده تاکید کرد: یکی از فواید برگزاری چنین جشنواره‌هایی، معرفی و برند سازی برای حامیان و برگزار کننده‌گان است، به این شکل که  با ارائه سیاست‌های  یک شهر یا ارگان می‌توان برندی را برای جهان معرفی کرد.

وی یادآور شد: به طور مثال کشور تاجیکستان با برگزاری جشنواره عکس نوروز بعد از چند دوره مدعی مالکیت عید نوروز شد و برای به ثبت رساندن آن اقدام به معرفی عید نوروزی به عنوان میراث ملی کشور تاجیکستان  توسط جشنواره عکس نمود و نظر جهانیان را به آن جلب کرد که بعد از رایزنی‌های مختلف ایران و افغانستان جلو این اتفاق گرفته شد و چند کشور دچار درگیری فرهنگی در این خصوص شدند و یا جشنواره ادیان قونیه ترکیه که با برگزاری این جشنواره به تمام دنیا مولانا را جزء مشاهیر خود معرفی کرد.

مدیر نمایشگاه عکس خیام اظهار کرد: نمونه داخلی این‌گونه جشنواره‌ها، جشنواره بین المللی سلامت است که هرساله  توسط وزارت بهداشت و علوم پزشکی در زنجان  برگزاری می‌شود و در رابطه با پزشکی و درمان سرطان، یکی از مراکز پیشرو در علم پزشکی شده است و یا برگزاری جشنواره زعفران در خراسان  که باعث شد سفیر ایتالیا با هدیه گرفتن سه قاب عکس از مسئولین و برگزار کننده‌گان جشنواره اقدام به سرمایه گذاری در این بخش کند.

اکبرزاده تصریح کرد: مسئولان شهری نوشهر نیز در راستای توسعه  صنعت توریسم می‌توانند با برگزاری این گونه جشنواره‌ها که با حضور عکاسان جهانی برگزار می‌شود دغدغه حضور در این‌گونه فعالیت‌ها را ایجاد کرده و موجبات پیشرفت را محیا سازند .

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های  یک یا چند روزه که در طول سال برگزار می‌شود تنها  صرف هزینه‌هایی است که خروجی برای توسعه شهری ندارد اما فقط با یک کتاب عکس از یک جشنواره می‌توان یک صنعت، شهر یا کشور را به تمام  دنیا معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، نمایشگاه جشنواره عکس خیام روز جمعه ۱۰ آبان افتتاح شد و تا ۱۷ آبان در نوشهر، بلوار امام رضا، شهرک مدرس، مدرس ۲۰ گالری آنسو در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.