پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مازندران وجود ندارد

0

کارآفرین عرصه صنایع دستی گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مازندران وجود ندارد.

شبیر علایی 37 ساله از شهرستان نور ، شهرچمستان کارآفرین فعال رشته ی صنایع دستی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه پدرش کار روی چوب را انجام می‌داد و او هم از کودکی این حرفه را یاد گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر به همراه خواهر و برادران در رشته های مختلف صنایع دستی چون تولید کیف و کفش ، کارروی سفال، کارروی چوب ( لاک تراشی ، جاجیم و گلیم بافی و آینه کاری) مشغول به فعالیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار با سرمایه حداقلی شروع به فعالیت کردیم افزود: اکنون شعبه هایی در کشپل ، لاویج ، بلده و یوش دائر است و هر کدام از افراد مجموعه به حرفه ای خاص مشغول هستند که البته لازم به توضیح است در هریک از شعبه‌ها تولید هم در کنار فروش برای آگاهی و شناساندن این هنر اصیل ماندرانی صورت می گیرد.

این کارآفرین در عرصه صنایع دستی با اشاره به این که تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی را از نهادی برای گسترش و فعالیت بیشتر دریافت نکرده است یادآور شد:  متاسفانه در ارائه تسهیلات به کارآفرینان به ویژه حوزه صنایع دستی اجحاف و بی مهری صورت می گیرد.

علایی در ادامه تصریح کرد:کیفیت کار تولیدی گروهمان باعث شد تا پیشنهادی از کشور ترکیه برای تولید صنایع دستی با برند این کشور با حمایت همه جانبه آن ها به ما ارائه شود اما با وجود مشکلات فراوان در کشور در حوزه تولید صنایع دستی تصمیم گرفتیم این پیشنهاد را رد کرده و میراث گذشتگانمان را سینه به سینه به آیندگان انتقال دهیم.

کارآفرین فعال شهر چمستان، یکی از دغدغه هایش را نبود یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی دانست و افزود: حمایت همه جانبه مسئولین برای راه اندازی یک کسب و کار خوب ضروری است. در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است، اگر حمایت همه جانبه مسئولین از تولید کالای ایرانی صورت گیرد، به اشتغالزایی جوانان منطقه کمک شایانی خواهد شد.

علایی یادآور شد: با حمایت مردم و مسئولین از تولیدات صنایع دستی که همان حمایت از کالای ایرانی است، راه های ترقی و پیشرفت برای تولید کنندگان باز خواهد شد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.