پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه ۲۳ اسفند در مازندران برگزار نمی‌شود

0

حجت الاسلام محمد انتظاری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برگزار نشدن نماز جمعه این هفته نیز بر اساس تصمیم قرارگاه پدافند زیستی استان است که به تایید نماینده ولی فقیه در مازندران رسیده است.

وی با اظهار این که بنا بر آخرین گزارش و توصیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ستاد مقابله با کرونا استان هنوز شرایط عادی سلامت در مازندران برقرار نشده است و ایمنی بهداشتی شهروندان در اولویت قرار دارد ، گفت :  مازندران تصمیم گیری در مورد عدم برگزاری نماز جمعه در مراکز استان را در سطح ملی اتخاذ و  از سوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است ولی تصمیم گیری در سایر نقاط به صورت استانی گرفته شده است .

انتظاری تداوم عدم برگزاری نماز جمعه را منوط به شرایط گسترش و پیشگیری ویروس کرونا و افزایش امنیت سلامت شهروندان عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه نماز و نماز جمعه یک فریضه الهی است ، اما نمی توان جان مردم را به خطر انداخت و باید ابتدا سلامت آنها تامین شود. 

این سومین جمعه در مازندران است که نماز جمعه در تمامی مناطق یا بخشی از آن برگزار نمی شود. نخستین بار نماز جمعه در ۲۰ نقطه از ۴۷ مکان مصوب استان برگزار نشد و هفته قبل هم تمامی مناطق استان را در بر گرفت.

مازندران از اول اسفند ماه با شناسایی ۲ بیمار مشکوکی که سفر به قم داشتند به صورت رسمی به مناطق آلوده به کرونا پیوست . بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت تاکنون حدود یکهزار نفردر مازندرن به صورت قطعی به کرونا مبتلا شدند.

بر اساس گزارش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ، در مجموع در ۴۷ نقطه این استان نماز جمعه برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.