پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری- ۸ خرداد ۱۳۹۴

0

 

Namaz-thumبه گزارش آهنگری کیاسری خبرنگار چهاردانگه نیوز، نماز عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه مورخه 8خرداد 1394 بخش چهاردانگه کیاسر به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری(دامت برکاته) امام جمعه چهاردانگه اقامه گردید.

 

ایشان با سفارش مومنین و مومنات به رعایت تقوای الهی و با بهره گیری از فرمایشات امام سجاد علیه السلام بیان داشت: باید کاری کنیم که خداوند ما را دوست داشته باشد که این محبوب شدن از عمل خوب بدست می آید و کسی که از خدا خشیت داشته باشد از عذاب الهی نجات می یابد و کسی که می خواهد مقرب درگاه خداوند شود باید خوش اخلاق باشد و با چهره بشاش و گشاده و با زبان گویا با مردم حرف بزند و کسی که می خواهد خدا ازاو راضی باشد باید برای خانواده اش تلاش کند و از راه حلال کسب روزی کند و گرامی ترین مردم نزد خدا با تقواترین و پرهیزگارترین هستند. همچنان که مولا علی علیه السلام می فرماید تقوا خانه ی نگه دارنده و عزت بخش است و فجور و گناه و معصیت خانه ی ذلت است .

 

امام جمعه محترم در ادامه ، سلسله مباحث خود در رابطه با مسائل اعتقادی را پیگیری نمود و بیان داشت: بحث ما در مورد نبوت مطرح بود که پیامبری ،گرفتن وحی الهی و ابلاغ آن است می خواهیم بیان کنیم آیا راهی برای شناخت پیغمبر است ؟ آیا هرکس مدعی شد با خدا رابطه دارد باید قبول کنیم یا دلیل و برهان می خواهد؟ لذا باید دلایل اثبات نبوت را مطرح کنیم : یکی خبردادن پیامبر پیشین ، حضرت موسی خبر می دهد برای پیامبری حضرت عیسی و حضرت عیسی خبر می دهد بعد من پیامبری می آید که اسمش احمد است  ما اگر این موضوع را قبول نکنیم پس پیامبر گذشته را قبول نکردیم تمام پیامبران یکی پس از دیگری همدیگر را تایید کردند اما این راه برای اثبات حضرت آدم که اولین پیامبر است کافی نیست.

 

راه دیگر شناخت از طریق روش ، منش و قرائن اطمینان بخش است ، انسان مدتی که با یک شخصی زندگی کرد و تمام رفتار وکردارش را دید و دروغ و سخنی خلاف عقل و فطرت از او صادر نشد و همه ی کارش درست بود حالا اگر این شخص ادعا کند از طرف خدا هستم آدم دلش نمی آید بگوید تو دروغ می گویی . اما این راه هم به تنهایی جهت اثبات پیامبری کافی نیست چرا که راجع به پیامبری که در جوانی پیامبر شد چون خیلی مردم با او نبودند و زود هم شهید شد مثل حضرت یحیی نمی تواند قابل اثبات باشد.

 

پس به راه سوم نیاز داریم و آن طبق فرمایش قرآن آیات و بینات است که «معجزه » نامیده می شود و آن کار  خارق العاده ای است بر خلاف طبیعت که مغلوب نمی شود و قابل تعلیم نیست (یعنی پیامبر نمی تواند به دیگران یاد بدهد که مثل آن کار را انجام دهند ). قرآن کریم معجزه رسول الله (ص) است که 1400 سال دارد داد می زند یک آیه مثل آن بیاورید ، نمی توانند ، کم می آورند سلمان رشدی درست می کنند که فحش بدهد ، داعش درست می کنند که کشتار کنند و اسلام را بدنام کنند.

 

خطیب جمعه بخش چهاردانگه در فرازی دیگر از بیانات خود سالروز ولادت حضرت علی اکبر را که به عنوان روز جوان نامگذاری شده است تبریک گفت و بیان داشت: ما در کربلا شهدای زیادی داریم اما سه نفر نام آور هستند حضرت ابوالفضل ،حضرت قاسم و حضرت علی اکبر که این ها به خاطر کمالاتشان است که به این مقام رسیدند .وی افزود جوانان قدر جوانی خود را قبل از پیر شدن بدانید چون وقتی از دست رفت دیگر بر نمی گردد.

 

حاج آقا تیموری در ادامه میلاد سراسر نور و سرور مصلح کل حضرت  بقیه الله اعظم حجه ابن الحسن العسکری (عج) را که به عنوان روز مستضعفان و روز سربازان گمنام می باشد تبریک گفت و بیان داشت: طبق فرمایش قرآن اراده خدا براین است که مستضعفان را پیشوا و الگو و وارث زمین قرار دهد.

 

ایشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن برداشت گندم و جو به کشاورزان سفارش کرد زکات را پرداخت نمایند. ایشان بهترین جا برای پرداخت زکات را نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست.

 

امام جمعه چهاردانگه در پایان به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: طبق فرمایشات آقا راجع به اقتصاد مقاومتی می خواهیم عرض کنیم آقا جان ! مردم منطقه چهاردانگه اقتصاد مقاومتی را انجام می دهند چون هم تولید دارند و هم مصرف کم دارند زراعت گندم و جو و برنج و صیفی کاری و باغداری و دامداری که همه در تلاش و کوشش  هستند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.