پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 8 اسفند ۱۳۹۳

نماز عبادی سیاسی جمعه 8 اسفند 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری ، امام جمعه محترم چهاردانگه اقامه گردید.

0

 

به گزارش آهنگری کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، نماز عبادی سیاسی جمعه 8 اسفند 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری ، امام جمعه محترم چهاردانگه اقامه گردید.

 

امام جمعه محترم با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای اله ، ضمن بهره گیری از سخنان امیر مومنان بیان داشت: انسان نباید به نماز و روزه خود خاطر جمع باشد چون بعضی از اعمال سر از ریا و شرک در می آورد که کل بندگی را باطل می کند همچنین انسان نباید تسلیم یأس و ناامیدی گردد بلکه امیدوار باشد زیرا خداوند می فرماید: « بر من بخشودن گناه گران نیست همچنان که انسان های نیکوکار را می توانم چنان حساب بکشم که جایی برای او در بهشت نباشد» انبیاء هم بشارت و هم انذار می دهند تا از کارهای خوب مغرور نشویم و از کارهای بدی که انجام دادیم از بخشش الهی نا امید نشویم.

 

خطیب جمعه کیاسر در ادامه سلسله بحث های هفته های گذشته خود بیان داشت: در قیامت از انسان پرسش هایی می شود، قرآن می فرماید: « هرچه اظهار کردی، هرچه پنهان کردی همان ها را خدا حساب می کشد» ، هر چه عمل کردی همه مورد سئوال قرار می گیرد اما برخی نعمت ها را خداوند با تأکید مورد پرسش قرار می دهد که آنچه از تفسیر و روایات بدست می آید نعمت ولایت است ، همچنان که خداوند در روز غدیر خم فرمود امروز دین را کامل و نعمت را تمام کردم ، ولایت تمام کننده نعمت است، آیا امامت را شناختی ؟ رهبر و پیشوایت را شناختی؟ همچنین از عمرت سئوال می شود آیا در راه خدا صرف کردی؟ آیا مال را از راه حلال بدست آوردی؟ اما اولین سئوال از نماز است ، همچنان که امام صادق علیه السلام در لحظات آخر عمر خود فرمودند «این چنین نیست که شفاعت ما شامل حال همه شود ، هر که نماز را سبک بشمرد به شفاعت ما نائل نمی شود ».

 

خطیب نماز جمعه چهاردانگه در فرازی دیگر از بیانات خود افزود: هشتم اسفند روز امور تربیتی است که این روز از یادگارهای شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر است، اگر واقعاً به این امر توجه کامل می شد خانواده ها در امور تربیتی فرزندان هیچ مشکلی نداشتند امید است مربیان به این امر اهمیت بیشتری بدهند و خانواده ها هم آن ها را کمک کنند تا فکر و اندیشه ی جوانان ما اسلامی و مطابق توحید و امامت بار بیاید. خانواده ها باید به فرزندان خود خاطرات تلخ و فلاکت بار قبل از انقلاب را بگویند ، مسأله انقلاب آب و نان نبود مسأله عزت بود ، الان هم دشمنان می خواهند با تحریم هایشان مردم را دلسرد کنند.

 

حاج آقا تیموری با ابراز گلایه مندی از شبکه استانی تبرستان که حضور باشکوه مردم منطقه را در راهپیمایی 22 بهمن پوشش نداده اند ادامه داد: در جلسه ای که داشتیم برخی از مشکلات منطقه را بطور کتبی به استاندار محترم دادیم ، خصوصاً بحث بهداشت و درمان که بسیار مهم است و الان مرکز بخش جهت راننده آمبولانس مشکل دارد و اگر اتفاقی بیافتد راننده باید از جای دیگر بیاید، امیدوارم این صدای ما که زبان گویای مردم است به گوش مسئولین برسد.

 

امام جمعه محترم در پایان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در پیش است توصیه کردند در مراسم هایی که گرفته می شود بیان شود چرا حضرت زهرا (س) بین در و دیوار قرار گرفت و کسی که آن حضرت را قبول دارد اجازه نمی دهد به ولایت کوچکترین توهینی روا شود.

 

ایشان همچنین با بیان کلنگ زنی مجتمع دامپروری در پشتکوه چهاردانگه ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این دامداری 2000 رأسی بخشی از مشکلات اشتغال در منطقه مرتفع گردد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.