پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش دستگاه‌ها در سواحل پررنگ شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علیرضا یونسی در کارگروه ساماندهی سواحل مازندران که در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های مناسبی در حوزه سواحل استان مازندران صورت گرفته است. 

وی بر اهمیت ساماندهی در حوزه سواحل تاکید کرد و گفت: ساماندهی سواحل بسیار با اهمیت بوده چرا که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پیگیری وضعیت طرح‌های دریا باید در دستور کار قرار بگیرد و نقاط ضعف و قوت آن مشخص و برطرف شود.

یونسی تصریح کرد: باید اطلاعات جامعی از عملکرد مربوط به حوزه سواحل در تمامی ابعاد تهیه شده و در اختیار مردم و مسافران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم از عملکرد مسئولان ناراضی بودند به سواحل نمی‌رفتند، یادآور شد: مازندران به اندازه تمامی استان‌های ساحلی به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران خواستار تهیه فرم‌هایی بر اساس شرایط منطقه شد و گفت: با تهیه این فرم مسافران در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظرات مردمی جویا می شود.

این مسئول ادامه داد: در هر سال به ناجیان غریق 4 میلیارد تومان حقوق داده می‌شود که  باید کیفیت خدمات دهی در بحث ساحل افزایش پیدا کند.

یونسی با انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی در سطح سواحل اظهار کرد: از حضور پرسنل انتظامی در سواحل تشکر می‌کنیم اما کار خاصی از آنها دیده نشده که باید برای آنها ماموریتی مناسب تعریف شود و رابطه آنها با استانداری، فرمانداری و دیگر نهادها رابطه تعریف شده‌ای باشد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در سواحل تاکید کرد و افزود: بازار محلی، حیات وحش، بوم گردی روستایی از جمله طرح‌هایی است که باید تقویت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه 95 نقطه از ساحل مازندران بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی تهیه شده باید بازنگری شود تا پس از جامع شدن آن را به فرمانداری‌ها ارسال کنیم.

یونسی با اشاره به اینکه اجازه نمی‌دهیم بی اخلاقی و فساد در سواحل ایجاد شود، تصریح کرد: ما به دنبال اجرای ارزش‌های اخلاقی در ساحل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه افراد دغدغه مند باید بهترین کار فرهنگی را در ساحل پیشنهاد دهند، یادآور شد: مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار از تهران برای کارهای فرهنگی در ساحل مازندران دریافت شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در پایان گفت: میزان غریق در مازندران بیش از 80 درصد کاهش پیدا کرده و این در حالی است که هر سال 8 تا 12 درصد بر ورودی های به مازندران اضافه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.