پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس/ ۳۵ برنامه بومی سازی شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران که در این اداره کل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: زنان در طول تاریخ نقش ویژه‌ای داشتند و هر دولت و کشوری نسبت به این ظرفیت عظیم بی‌توجه باشد محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه زنان در تمامی فعالیت‌ها از جدیت و پشتکار ویژه‌ای برخوردار هستند، بر لزوم ورود بانوان دستگاه‌ها در بحث عفاف و حجاب تأکید کرد و افزود: باید ناهنجاری‌های جامعه را شناسایی کنیم و این مهم با مردمی کردن کارها محقق خواهد شد.

ملکی با اشاره به اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کمیته‌های مختلف به صورت مردمی برگزار خواهد شد، افزود: دیدار با خانواده شهدا در اولویت کار ستاد است و تقدیر از کمیته‌های برتر نیز در دستور کار ما خواهد بود.

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با بیان اینکه دیدار یادگار شهدا برای ما قوت قلب است و دیدار با خانواده شهدا باید دغدغه مسئولین باشد، گفت: وجود مسئولان دلسوز نظام که در مسیر ایثار و شهادت قدم بر می‌دارند ارزشمند است.

وی با بیان اینکه با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های کمیته بانوان اهتمام خواهیم داشت، افزود: تمام هدف‌گیری و نقش‌آفرینی‌ها باید در راستای رضایت مردم و شیرینی کامی آنها باشد.

این مسئول ادامه داد: ما در جنگ دست برتر را داشتیم و باید در انعکاس مظلومیت خانواده‌های شهدا و رزمندگان درست و روشمند عمل کنیم.

بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس

طوسی با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در انتشار و انتقال مفاهیم دفاع مقدس تصریح کرد: فضای مجازی یک تهدید است و باید آن را به فرصت تبدیل کنیم و زحمات خالصانه شهدا و ایثارگران را در قالب خاطرات و فایل‌های صوتی برای مخاطبین به نمایش بگذاریم.

رئیس کمیته بانوان ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه ما در مسیری که هستیم حتماً مورد هجمه قرار خواهیم گرفت، گفت: شهدا سخت‌ترین شرایط جنگ را تحمل کردند و ما نیز باید ایستادگی و مقاومت کنیم و در شرایط سخت قدرت تحمل‌پذیری را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در کمیته بانوان پیش بینی شده است، ادامه داد: برنامه‌ها باید با همدلی و همفکری و هم‌اندیشی بین دستگاهی نمود و تبلور پیدا کند.

طوسی جمع آوری خاطرات همسران کارکنان ادارات و سازمان‌ها که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند را یکی از برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد و بر لزوم انتشار آن در فضای مجازی تأکید کرد.

فرشته پازوکی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران نیز با بیان اینکه برنامه‌های کمیته را در قالب برنامه‌های تخصصی و عمومی پیگیر هستیم، افزود: هفته عفاف و حجاب، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و وفات حضرت زینب (س) از جمله مناسبت‌های حوزه تخصصی به شمار می‌آید.

وی افزود: برنامه‌های عمومی در مناسبت‌های مختلف سال با رویکرد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح هزار و ۶۵۹ پایگاه با محوریت ناحیه، حوزه و پایگاه‌های مقاومت اجرا می‌شود.

بومی سازی ۳۵ عنوان برنامه تخصصی

وی از تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با موضوع عفاف و حجاب و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ۳۵ عنوان برنامه تخصصی را بومی‌سازی کردیم و در اختیار شهرستان‌ها قرار دادیم که توسط بسیجیان اجرا خواهد شد.

پازوکی تهیه مستند، تولید کتاب صوتی، نشست با خانواده روحانی شهید ابوالقاسم بزاز و تهیه مستند این شهید، جمع‌آوری خاطرات بانوان از اوایل جنگ، جشنواره مجازی عفاف و حجاب (مد ایرانی اسلامی) و افتتاح فروشگاه‌های مختلف عرضه مستقیم لباس‌های ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های بسیج جامعه زنان با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برشمرد.

گلی کهنسال دبیر کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران ضمن ارائه گزارش کمیته بانوان اظهار داشت: در جلساتی که با مسئولان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشاوران اموربانوان فرمانداری‌ها و مسئول بسیج شهرستان‌ها داشتیم برنامه‌های پیشنهادی ارائه شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان‌ها پیش بینی‌شده است، گفت: جمع آوری خاطرات زنان پژوهشگر حوزه دفاع مقدس و نهضت جمع آوری خاطرات با محوریت زنان در دفاع مقدس از جمله این برنامه‌هاست.

کد خبر 4960622
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.