پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقره‌داغ شدن متخلف دارویی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران، از تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد ۹هزار و ۳۵۳ قلم خبرداد.

وی درباره تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد ۹هزار و ۳۵۳ قلم، گفت: پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی و سیرمراحل دادرسی منتج به صدورحکم غیرقطعی به ضبط بخشی از اقلام مکشوفه وارداتی به نفع دولت و محکومیت به جزای نقدی به مبلغ  ۱۰۴میلیارد و ۹۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال محکوم شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران به کشف این محموله دارویی اشاره کرد و گفت: طی بررسی و بازدید همکاران اداره کل دامپزشکی استان با حضور عوامل امنیتی و قضایی استان  از انباری در شهرستان ساری ۹هزار و ۳۵۳ قلم از انواع دارو، واکسن و مکمل در بسته‌بندی‌های قوطی، کیسه‌ای، ساشه و گالن که به شکل غیرقانونی و در خارج از زنجیره توزیع تعریف شده، نگهداری و توزیع می‌شدند را شناسایی و نسبت به انجام فرایند قانونی جهت خروج از چرخه مصرف دام، طیور و آبزیان و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام کرد.

آقاپور کاظمی با اشاره مشکلات مشاهده شده در این محموله، تصریح کرد: محل نگهداری این اقلام فاقد پروانه بهداشتی تاسیس و بهره برداری جهت نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن، مکمل و سایر اقلام بوده و محموله‌های ضبطی بدون گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه ای در خارج از زنجیره توزیع(قاچاق) حمل و نقل شده و بخشی از محموله فاقد تاریخ معتبر، مخدوش و یا بدون مستندات است.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از این محموله ضبطی نیز شامل داروهای انسانی بوده که جهت تعیین تکلیف محموله و انجام اقدامات قانونی بعدی مراتب به معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام شد.
آقاپور کاظمی یادآور شد: اداره کل دامپزشکی استان مازندران در راستای ماده ۹ قانون سازمان دامپزشکی وایین نامه اجرایی مربوط  نظارت‌های بهداشتی بر فرایند تولید، نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن و مکمل مورد استفاده در حوزه دامپزشکی، بر عملکرد ۱۸شرکت تولیدی، ۲۰شرکت پخش استانی دارو و واکسن، ۴ شرکت پخش سراسری دارو و واکسن و ۲۷۰ داروخانه دامپزشکی از طریق سامانه‌های نظارتی، بازدیدهای ادواری و حضور مسوولان فنی وبهداشتی نظارت می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.