پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقد واقع گرایانه رسانه‌ها، عملکرد مدیران را تقویت می‌کند

0

عباس زارع که روز پنجشنبه در دیدار رئیس، دبیر و خبرنگاران ایرنای مازندران در ساری افزود: نقدی که مبتنی بر واقعیت ها، حرفه ای، تخصصی و بموقع باشد به نوعی سوخت موتور محرکه توسعه استان محسوب می شود برای اینکه افکار عمومی را به صورت بی طرفانه با زوایای پنهان مسایل و مشکلات آشنا می کند.

وی که پیش از این معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را بر عهده داشت و اوایل هفته جاری با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل منصوب و معرفی شد، تاکید کرد: رسانه ها و فعالان این حوزه هم باید نقدهایشان را فارغ از هرگونه حب و بغض شخصی و سیاسی مطرح کنند تا راهگشا باشند و به حل مشکلات استان در بخش های مختلف کمک کنند.

زارع توضیح داد: رسانه ها و فعالان این حوزه نمایندگان افکار عمومی هستند و مهم ترین اصل حرفه ای برای ایفای نقش اثرگذار در این جایگاه پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در تولید محتوا بویژه نقد است، چرا که باعث خدشه دار شدن اعتماد افکار عمومی هم نسبت به رسانه و هم به عملکرد مدیران و نظام می شود.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که از افراد بومی با پیشینه فعالیت در حوزه رسانه است، عملکرد رسانه های استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مثلاً در حادثه سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال در حالی که با تعطیلات نوروزی همزمان شده بود، مجموعه رسانه ها و فعالان استان بویژه خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاههای خبری توانستند با تولید محتواهای موثر و توزیع آن از طریق شبکه های اجتماعی – در حالی که روزنامه ها در تعطیلی به سر می بردند – اجماع خوبی برای کمک رسانی به سیل زدگان و شتاب بخشی به روند عادی سازی زندگی سیل زدگان ایفاء کنند.

وی افزود: همین فعالیت شبانه روزی رسانه ها در سیل گسترده اخیر مصداقی از تقویت عملکرد مدیران استان بوده است چرا که کمک کرد تا مسئولان استان بموقع و بر اساس اطلاعات درست وارد عمل شوند و تصمیم گیری کنند و امور به نحو مطلوبی پیش برود، به گونه ای که عملکرد مدیران مازندران در سیل مورد تقدیر مسئولان کشوری قرار گرفت.

زارع با اعلام اینکه مازندران با داشتن حدود ۴۰۰ رسانه د ا را ی مجوز اعم از روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه، خبرگزاری و پایگاههای خبری از جایگاه خوبی در حوزه رسانه ای در سطح ملی برخوردار است، تاکید کرد: مدیران باید این فرصت را قدر بدانند و بدرستی و با درک واقعی از وظیفه و کارکرد رسانه از این ظرفیت برای شتاب بخشی به توسعه استان بهره بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یکی از ویژگی های رسانه های مازندران را در آغاز دهه پنجم انقلاب برخورداری از بدنه جوان توصیف کرد و گفت: این بدنه جوان و پرانرژی امروز در کنار پیشکسوتانی که چند دهه سابقه فعالیت رسانه ای دارند، به شکل خستگی ناپذیری در حال انجام وظیفه هستند و می توانند بازوی توانمندی برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان باشند.

زراع پیشنهاد کرد: مدیران در تمامی سطوح استانی و شهرستانی باید حوزه رسانه را جدی تر مورد توجه قرار دهند، چون این رسانه ها هستند که می توانند با بسیج افکار عمومی کمک کاری بزرگی برای آنان و مجموعه استان و نظام در دستیابی به اهداف باشند.

وی با اعلام اینکه در دوره جدید فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حوزه رسانه به صورت جدی تری مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: حمایت از رسانه ها را از طریق تنوع بخشی به جشنواره های مطبوعات و تخصصی کردن این رویداد فرهنگی پی می گیریم و تلاش داریم تا در این رویدادهای فرهنگی بین رسانه ها فعال و تولیدگر محتوا با رسانه هایی که تنها بازنشر محتواها را انجام می دهند، تفاوت قایل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین در این نشست از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ای فعال و بی حاشیه در استان یاد کرد و گفت: ایرنا در این استان فارغ از نگاه سیاسی در حوزه اطلاع رسانی استانی و ملی با نگاه حرفه ای و واقع گرایانه فعالیت دارد.

زارع افزود: رسانه ای مانند ایرنا که دارای شبکه ای گسترده در سراسر کشور و سطح بین المللی است و به چند زبان زنده دنیا محتوا تولید و منتشر می کند و از سوی دیگر بخشی از بدنه دولت و نظام است، می تواند بهترین کمک کار برای مسئولان دستگاههای اجرایی و منعکس کننده امین مسایل و مشکلات و خواست افکار عمومی باشد.

وی توضیح داد: این رسانه با برخورداری از سابقه تاریخی بیش از ۸۰ سال فعالیت، از بدنه نیروی انسانی کارآمد، حرفه ای و تخصصی برخوردار است و به همین دلیل هم در انعکاس واقعیت های جامعه موفق عمل کرده است.
در این نشست رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران نیز با تبریک انتصاب عباس زارع به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، بر ضرورت تعامل تنگاتنگ تر میان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایرنا در مازندران تاکید کرد.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.