پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نظارت؛ پای لنگ بازار مرغ در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مشکلات بازار مرغ تمامی ندارد و کماکان شاهد نوسانات قیمت در بازار مرغ هستیم؛ باوجود اینکه پیش‌بینی می‌شد اختصاص یارانه به مرغداران و اعلام قیمت۲۴هزار و ۹۰۰ تومانی برای مرغ می‌توانست به مشکلات پایان دهد ولی کماکان شاهد ادامه دردسرها در این زمینه هستیم.

باوجود اینکه قیمت مرغ ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده ولی چنین قیمتی در بازار وجود ندارد و حتی در ایام تعطیل مرغ به قیمت ۴۰هزار تومان هم رسیده است.

مسعود احمدی‌حاجی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نظارت بازار مرغ از کشتارگاه تا بازار یعنی در بحث توزیع باید تشدید شود.

وی افزود: اینکه در برخی از مراکز مرغ توزیع نمی‌شود باید گفت سهمیه هر شهرستان مشخص است؛ روزانه بیش از ۳۰۰ تن از کشتارگاه به بازار توزیع می‌شود که اهمیت نظارت را بیشتر می‌کند تا مرغ به دست مردم برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باوجود اینکه  قیمت مرغ ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان در بازار اعلام شد و تولیدکنندگان یارانه دریافت می‌کنند، مرغدار باید مرغ را با قیمت ۱۷هزار و ۱۰۰ تومان به کشتارگاه و از کشتارگاه با قیمت ۲۳هزار و ۳۰۰ تومان عرضه شود  ولی در بازار مرغ باقیمت ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

احمدی‌حاجی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها در بازار مرغ، گفت: برای اینکه مرغ با قیمت اعلام شده  به دست مصرف‌کننده برسد مستلزم نظارت دقیق است.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.