پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نصب سه ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوا در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ایرج حشمتی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سه ایستگاه پایش آنلاین در شهر آمل همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در شهرهای نکا و چالوس در سومین روز از هفته پاک، اظهار کرد: هزینه افتتاح این سه ایستگاه در مجموع مبلغ ۲ میلیارد تومان است،البته اعتبارات دیگری در حوزه پایش محیط زیست برای مازندران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مازندران شاهد آلایندگی کمتری هستیم، ایستگاه‌های ساخت ایران فعلا موثر است اما اگر بخواهیم یک ایستگاه سنجش استاندارد داشته باشیم حتما باید از نوع خارجی استفاده کنیم.

حشمتی هزینه نصب ایستگاه دانش‌بنیان ساخت ایران را حدود ۶۰۰ میلیون تومان و قیمت نمونه‌های خارجی با سنسورهای گاز را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

*ضرورت وجود نمایشگر آنلاین وضعیت کیفی هوا در ساری

همچنین عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز با اشاره به توزیع متناسب ایستگاه‌های پایش آنلاین کیفی هوا در مازندران، گفت: در نکا با توجه به مازوت‌سوزی نیروگاه و در آمل باتوجه به تراکم شهری و فعالیت صنایع و معادن این ایستگاه‌ها نصب شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در مازندران شرایط اضطرار آلودگی هوا نداشتیم، بیان کرد: با این وجود مردم استان بر این باورند که هوا آلوده است در حالی که آلوده نیست.

کاویان تاکید کرد: برای اثبات این موضوع که هوای مازندران آلوده نیست نیاز به یک نمایشگر آنلاین در مرکز استان برای نشان دادن وضعیت کیفی هوا حس می‌شود که درخواست‌مان تامین آن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین درخواست به‌روزرسانی تنها ایستگاه ثبت ذرات آلاینده در هوا در شهر ساری که وضعیت خوبی ندارد را مطرح کرد‌.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.