پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نسل جوان اگر به شناخت اعتقادی برسد، گرفتار ناهنجاری نمی‌شود

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز مازندران پیش از ظهر امروز در ششمین اجلاسیه نماز نکا در سالن‌ پژوهش‌سرای نکا اظهار کرد: به عنوان‌ مبلغ باید ادای دین کنیم و همه کارها براساس و مبنای انگیزه است و اگر انگیزه باشد، تعالی بخش است.

وی با بیان اینکه باید مراقب نسل باشیم که تکنولوژی گاهی اوقات جامعه را به جای رشد، تقطیر می‌کند و در این زمان باید رسالت امامت، عترت، نماز و شهدا را ادا کنیم،گفت: دنیا می‌خواهد جامعه ما بی‌انگیزه باشد ولی تاکنون موفق نشدند.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران اضافه کرد: قدر این فرصت را بدانیم و باید انگیزه ایجاد کنیم که گاهی انگیزه طبیعی و مادی، اجتماعی، معنوی و متعالی است.

دبیر ستاد اقامه‌ نماز مازندران خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان به شناخت اعتقادی و دینی و هویت دینی و برسد،گرفتار ناهنجاری، بی‌حجابی و غفلت نمی‌شود.

وی یادآور شد: شناخت و آگاهی ما نسبت به باورها اگر جامعیت داشته باشد دین و نماز معنا پیدا می‌کند و چماق نمی‌خواهد.

 ابراهیمی افزود: ستاد اقامه‌نماز در تمام مبانی کار می‌کند و آنچه مهم است همین‌ مساله است، در مهد‌کودک‌ها، نهضت سوادآموزی، طرح سلامت‌ معنوی در بیمارستان‌ها،ستاد برنامه دارد و نیرو تربیت می‌کند تا به شبهات دینی پاسخ داده شود.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران اظهار کرد: دوره تخصصی امر نماز در دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان هم‌ مورد توجه است.

وی گفت: سند تحول افق ۲۰ ساله نوشته شد و تهدیدات، فرصت‌ها و ضعف و قوت هم با برنامه ۵ ساله با ۱۱۰ دستگاه استان تفاهم‌نامه منعقد شد تا اجرایی شود.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران افزود: نکا از برجستگی‌های خوبی در امر نماز در استان برخوردار است و همه‌ ما باید مبلغ نماز باشیم  و هر نوع خلاقیت برای ترویج نماز استقبال میکند.

ابراهیمی گفت: نمازخانه‌های بین راهی از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیستند که متولیان امر باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لائینی امام جمعه نکا هم در سخنانی اظهار کرد: اهمیت نماز بر کسی پوشیده نیست و حلاوت نماز بسیار زیاد است.

وی افزود: نماز شکر، انس، قرب و الفت است و بهترین وقت‌ها وقت نماز است که خداوند انتخاب کرده است و بهترین حکم خداوند است.

امام جمعه نکا یادآور شد: خداوند با نماز می‌خواهد بهترین چیز در بهترین وقت انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدی‌لائینی گفت: اقامه‌نماز یعنی جامعه نمازگزار و مومن و برادر که باید اصل مهم باشد.

وی افزود: امروز باید راهکار برای اقامه‌ نماز ارائه شود و کتب درسی به مساله نماز و احکام و ارزش‌ها بپردازند و به آن توجه کنند.

امام جمعه نکا با بیان اینکه مهمترین مساله امروز جامعه ما نماز است، خاطرنشان کرد: از نماز بسیار کم گفته می شود و احکام بسیار نادر بیان می شود.

محمدی لائینی اظهار کرد: انتشار نماز و نشر آن در جامعه به همگان مساله مهم‌ ماست و باید در این راستا راهکار ارائه شود.

وی گفت: نمازخانه‌ها باید مرتب باشد و برای نماز اهمیت قائل شویم و والدین فرزندان را به نماز ترغیب کنیم.

مرتضی رمضانی فرماندار نکا هم اظهار کرد: همه ائمه برای اقامه نماز آمدند و برگزاری نماز مسأله مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: اینکه به بحث نماز توجه کنیم مهم است و در ادارات به اقامه نماز و مکان توجه شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی نگاه خوبی دارند.

فرماندار نکا یادآور شد: بهترین مکان ادارات باید به نماز اختصاص یابد.

فرماندار نکا گفت: همه‌ مسائل ما در اقامه نماز است و ارتباط ما با خدا به وسیله نماز است که باید نماز خوب و با حضور قلب اول وقت بخوانیم که به فرموده رهبری باید در جوانی تمرین شود.

در این مراسم ضمن برپایی نمایشگاه نماز،از فعالان حوزه نماز تجلیل شد.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.