پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نسل‌کشی در فلسطین وجدان انسان‌های آزاده را به‌درد آورد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی امشب در همایش سیره‌شناسی این علامه که در فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: این روزهای فلسطین، وجدان‌های همه انسان‌های با وجدان را به درد آورده است.
وی خاطرنشان کرد: در کنارهمه انسان‌های آزاده از این غم و اندوه این ملت ناراحت هستیم و دعا می‌کنیم خدای متعال این مصیبت را از مسلمانان رفع کند و شیرینی این پیروزی حق بر باطل به همه انسان‌ها بچشاند.
فرزند علامه مصباح یزدی تصریح کرد: وقتی هزاران‌ هزار بلکه بیشتر جوانان ما تحت بمباران فکری قرار می‌گیرند و دینشان را از دست می‌دهند و سعادت ابدی آنها به خطر می‌افتد این خطر و سقوط را ما کمتر به آن توجه می‌کنیم در حالی که از دست دادن عمر۷۰ ساله دنیا یک ظلم و مساله بزرگ است اما با از دست دادن زندگی سعادتمندی ابدی قابل مقایسه نیست.
وی افزود: امروز در کنار بمب‌هایی که برسر مردم غزه ریخته ‌می‌شود بمب‌های شبهات و افکار انحرافی و کفر آمیزی است که بر سر میلیاردها انسان ریخته می‌شود و هر لحظه میلیون‌ها انسان را منحرف می‌کند.
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی کسی بود که عمق فاجعه را می‌دید، گفت: شاید برای بسیاری مردم قابل فهم نبود که او به این نکات توجه می‌کند و اگر لازم بود یک تنه برای دفاع از مظلومان و مستضعفان فکری جامعه بشری اقدام می‌کرد؛ بارها می‌فرمود که «مسائل فرهنگی به دلایل مختلفی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و کمتر برای آن سرمایه‌گذاری می‌کنند».
فرزند علامه مصباح یزدی با بیان اینکه امروز اگر یک کار فرهنگی را شروع می‌کنیم نباید انتظار داشته باشیم فردا جواب بدهد یا سال آینده نتیجه آن را در جامعه ببینیم، افزود: کار فرهنگی گاهی ۲۰ یا ۳۰ سال شاید طول بکشد و معمولا حوصله نداریم که نتیجه آن را ببینیم بنابراین خسته می‌شویم و از آن کار کنار می‌کشیم و بیشتر به دنبال کارهایی هستیم که زودتر نتیجه آن را ببینیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های سیره مطالعات اسلامی علامه این بود که به دنبال مسائل اصلی بود، خاطرنشان کرد: هر محققی پژوهش و فعالیت علمی خود را با مسئله شروع می‌کند و برای حل آن مسئله به دنبال تحقیق ‌می‌رود چراکه مهم است مسئله انسان چه باشد.
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) افزود: یکی از نکاتی که علامه مصباح یزدی در مسائل علمی به آن تاکید می‌کرد خالص بودن نیت بود. 
وی یادآور شد: علامه مصباح یزدی تشخیص داده بودند که آینده این کشور دست جوانان است و اگر فکر جوانان درست شکل گیرد، ساخته شود و به شبهات آنها جواب داده شود آن‌وقت می‌توان امید داشته باشیم این نظام در آینده در صراط مستقیم باقی و این انقلاب، انقلاب اسلامی بماند.
فرزند علامه مصباح یزدی در ادامه با اشاره به اینکه ایشان در تشخیص مسئله روی اولویت‌ها تکیه داشت، گفت: یکی از مهمترین معیارهای اولویت سنجی این است که کدام مسئله اگرحل شد به مسائل بعدی کمک می‌کند.
وی اولویت سنجی را یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در سیره مطالعاتی و تحقیقاتی علامه مصباح یزدی برشمرد و افزود: اهمیت دادن به اولویت سنجی می‌تواند مسئله و تفکر را از ریشه اصلاح کند.
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی معتقد بود که فهم انسان از مبانی شروع می‌شود و به همین دلیل برای پرداختن به مسائل و سوالات سراغ ریشه‌ها و مبانی آن می‌رفتند و بر اساس مبانی که قبول کرده مسائل را حل می‌کند اگر آن مبانی نقص داشته باشد همه آن مبانی دچار عیب خواهد بود.
پایان پیام/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.