پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نساجی قائمشهر به امید فردای بهتر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، تیم نساجی قائمشهر از ۱۴ بازی رقابت های لیگ برتر در نیم فصل اول بدون احتساب نتیجه بازی عقب مانده اش با پرسپولیس تهران با دو برد خانگی، ۷ مساوی و ۵ باخت و کسب  ۱۳ امتیاز در رده ۱۲ جدول ۱۶ تیمی این رقابت ها قرار  دارد  به طوری که از ۵ باخت نیم فصل اول دو باخت در بازی های خانگی و سه باخت نیز در خارج از خانه کسب کرد.
علاوه بر آن از ۷ مساوی نساجی در نیم فصل اول چهار تساوی در داخل خانه و سه تساوی در خارج از خانه به دست آمد و با وجود ۲ باخت نساجی در داخل خانه که برابر تراکتور و استقلال در قائمشهر رقم خورد، این تیم  از ۶ بازی خارج از خانه هیچ بردی کسب نکرد.
براساس امتیاز شماری نیز میانگین امتیاز تیم نساجی در نیم فصل اول برای هر بازی کمتر از یک امتیاز است و این در حالیست که میانگین امتیاز این تیم در نیم فصل گذشته این رقابت ها که نخستین سال حضورش در لیگ برتر بود بیش از یک امتیاز بود.
نساجی قائمشهر به گفته کارشناسان فوتبال در صورتی می تواند جایگاه خود را به حداقل سطح سال قبل تا پایان فصل برساند که ضمن تقویت تیم از لحاظ جدب چند بازیکن جدید در خط دفاعی و حمله، تقویت بنیه مالی ( پرداخت دستمزد بازیکنان و ایجادانگیزه) ساختار تیمی را نیز تغییر دهد و از حالت محافظه کاری فعلی به ریسک پذیری برسد.
کارشناسان فوتبال در مازندران بی انگیزگی ، ناهماهنگی بین بازیکنان به دلیل تغییر در کادر فنی و تیمی، کم بودن فاصله بازی ها، ضعف خطوط دفاعی و حمله و محدودیت بازیکن در نیمکت را از مهمترین مشکلات تیم نساجی در نیم فصل اول این رقابت ها اعلام کردند که باعث شد تا این تیم با وجود نتایج خوبش در ابتدای فصل در ادامه نتواند این روند را تداوم بخشد و به ماندن در رده ۱۲ قناعت کرد.
این کارشناسان فوتبال بر این باروند که نساجی قایمشهر برای فاصله گرفتن از پایین جدول در نیم فصل دوم که رقابت ها به نسبت نیم فصل اول سخت تر می شود نیاز به تغییر ساختار تیمی و بازی، جذب بازیکنان جدید در خطوط حمله و دفاعی، تقویت بنیه روحی و روانی بازیکنان با انگیزه های مالی و رقابتی و تمرین بیشتر برای ایجاد هماهنگی می دانند.
رحیم دست نشان مربی اسبق تیم نساجی که از وی به عنوان پدر این تیم نیز در مازندران یاد می شود، نتایج ضعیف این تیم را در نیم فصل اول ناشی از مشکلاتش در خطوط دفاعی و حمله می داند و معتقد است که این تیم مازنی به دلیل ضعف در این دو نقطه مهم نتوانست نتیجه بگیرد و اگر هم نتیجه گرفت به دلیل خط دفاعی نتوانست آن را حفظ کند.
دست نشان می گوید : نساجی قایمشهر در فصل جاری رقابت های لیگ برتر به دلایلی نتوانست تعدادی از بازیکنان موثر فصل گذشته خود از جمله ولیسانی و آبشک را حفظ کند و در عوض بازیکنان جدیدی را به جای این افراد وارد تیم کرد که حداقل در نیم فصل اول نتوانستند خود را با تیم هماهنگ کنند.
وی اضافه کرد : این تیم در نیم فصل دوم علاوه برای تقویت خطوط دفاعی و حمله نیاز به قرارداد با چند بازیکن جوان دارد و بهتر است به دلیل وضعیت بد مالی این بازیکنان را از تیم پایه و امید باشگاه که در تیم ملی نیز حضور دارند تامین کند تا با ورود جوانان با انگیزه تیم از سستی و بی حالی کنون به شادابی برسد.
دست نشان گفت: علاوه بر آن تیم ما در شرایط فعلی نیاز به حمایت همه جانبه از سوی مسوولان، مردم؛ مالک، سرمربی، بازیکنان و رسانه ها دارد و تا حدودی برخی از این ارکان حمایتی در باشگاه چون بازیکن، سرمربی و مردم حمایت های خوبی از تیم دارند و بخشی از نتایخ خوب تیم نیز مرهون این حمایت ها بود و سایر ارکان چون مدیریت باشگاه، مسوولان و رسانه ها نیز باید پا پیش بگذارند و این دایره حمایتی را کامل کنند تا نساجی بتواند در نیم فصل دوم خود را به جایگاه بالاتر در جدول برساند.
ضعف ساختار تیمی 
یونس گراییلی بازیکن اسبق تیم های نساجی، شموشک و پرسپولیس تهران مهمترین مشکل نساجی را در این فصل از رقابت های لیگ برتر ساختار تیمی  می داند که این ساختار را شامل خطوط دفاعی، حمله و هافبک دانست و گفت: این تیم مازنی در هر سه ساختار تیمی در نیم فصل اول به دلیل تغییر اساسی در کادر فنی و بازیکنان و حتی مدیریتی ولو به صورت موقت با مشکل مواجه بود.
وی اضافه کرد : از لحاظ ساختار تیمی باید توپ از دفاع به خط هافبک و از آن جا به خط حمله برسد و پس از دست دادن توپ نیز بازیکن خطه حمله برای حفظ ساختار تیمی برگشت به عقب داشته باشند تا بتوانند خط هافبک و دفاع را به نوعی کمک کار باشند و این ساختار در نیم فصل اول در نساجی معیوب بود و به نوعی بازیکنان برنامه ای برای کار نداشتند.
گراییلی  افزود : علاوه بر آن نساجی در نیم فصل اول از داشتن بازیکنان جوانی چون شیرخانی، جعفری ،  خطیر و قهاری محروم بود و یا این که خیلی از آنها در سیستم ساختار تیمی در زمین استفاده نکرد و این در حالیست که این بازیکنان می توانستند کمک کار خوبی برای نساجی در داخل زمین باشند، کما این که برخی از این بازیکنان زمانی که در داخل زمین بازی کردند، نشان دادند که می توانند تیم را تقویک کنند.
وی خاطرنشان کرد : باید ساختار تیم در نیم فصل دوم تغییر کند به گونه ای تیم چابکتر و با نشاط تر شود تا به درستی از موقعیت های ایجادی در زمین برای نتیجه گیری استفاده کند و این توانمندی در تیم نساجی مازندران وجود دارد که خود را به وضعیت بهتری در جدول نسبت به وضعیت فعلی برساند.
سرمربی اسبق تیم صنعت نفت ساری فشار هواداران را از دیگر مشکلات نساجی در نتیجه گیری دانست و اظهارداشت : در فصل جاری رقابت های فوتبال که دومین فصل حضور نساجی در رقابت های لیگ برتر محسوب می شود، انتظار هواداران به تیم نسبت به سال گذشته که صرفا ماندگاری در لیگ برتر بوده، افزایش یافت.
گراییلی افزود : در فصل جاری این رقابت ها دیگر انتظار هواداران صرفا ماندگاری در لیگ نبوده و به دنبال صعود تیم به رده میانی جدول حداقل هفتم و هشتم هستند و این انتظار هواداران فشار مضاعفی را به بازیکنان و کادر فنی از لحاظ روحی و روانی وارد می کند تا آنها نتوانند ریسک مناسبی داشته باشند.
وی اظهارداشت : باید این بار روانی نیز با کارهای روانشاختی و انگیزشی از دوش بازیکنان و کادر فنی برداشته شود تا آنها قدرت ریسک بیشتری داشته باشند و بتوانند نتیجه بگیرند و این کار در توان تیم نساجی وجود دارد.
وی رفع مشکل مالی بازیکنان از سوی مدیریت باشگاه و اطمینان خاطر نسبت به آینده تیم را از دیگر کارهایی دانست که باید در نیم فصل دوم برای تیم نساجی انجام شود.
گراییلی اضافه کرد: علاوه بر آن این تیم باید با جذب چند بازیکن برای خط دفاعی، حمله و حتی میانی رقابت را در بین بازیکنانش برای ورود به زمین افزایش دهد و این رقابت بین بازیکنان می تواند انگیزه شان را برای بازی بهتر و نتیجه در زمین بیشتر کند.
 قبول نقاط ضعف تیم از سوی کادر فنی 
سرمربی نساجی قائمشهر در آخرین کنفرانس خبری تیمش پس از بازی با شهر خودرو در بازی خانگی وجود نقاط ضعف فنی در تیمش را در نیم فصل اول مورد تایید قرار داد و گفت : در صورت امکان در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن جدید این نقاط ضعف به خصوص در زدن ضربه آخر بر طرف خواهد شد.
محمدرضا مهاجری افزود : تیم نساجی در انتهای فصل با صدور کارت بازی برای چند بازیکن جدید به ترکیب اصلی خود رسید و ایجاد هماهنگی بین بازیکنان نیاز به زمان بیشتری داشت که در تعطیلات نیم فصل اول این نقاط ضعف بررسی و برطرف می شود تا تیم بتواند نتیجه خوبی بگیرد.
وی اضافه کرد : انتظار مردم قائمشهر از تیم نساجی نسبت به سال گذشته بالاتر رفته و همه ما از کادر فنی، مدیریتی و هواداران باید کمک کنیم که تیم بتواند خود را جمع و جور کند تا در نیم فصل دوم نتیجه بگیرد و جایگاهش را ارتقاء دهد.
مهاجری هم جایگاه دوازدهم در جدول را برای تیم نساجی قائمشهر مناسب ندانست و ابراز امیدواری کرد تا در نیم فصل دوم و پایان لیگ نوزدهم این تیم بتواند به جایگاه بهتری در لیگ برسد.

نساجی قائمشهر هم اکنون از ۱۴ بازی رقابت های لیگ برتر با ۱۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد و این در حالیست که این تیم در نیم فصل اول  سال گذشته با ۱۵بازی و  ۱۶ امتیاز در رده دهم قرار داشت و به دلیل نزدیکی امتیاز تیم ها نسبت به یکدیگر و باقی ماندن یک دیدار عقب مانده برای تیم های هم امتیاز نساجی این تیم حتی در صورت برد احتمالی برابر پرسپولیس در بازی عقب مانده نیم فصل اول نیز امکان رسیدن به جایگاه سال قبل را در جدول نخواهد داشت.
هم اکنون تیم استقلال با انجام هر ۱۵ دیدار نیم فصل اول با ۲۹ امتیاز در رده اول ، سپاهان و پرسپولیس با یک بازی عقب مانده با ۲۸ امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند.
نساجی در صورت برد در بازی عقب مانده نیم فصل اول برابر پرسپولیس در تهران و شکست پیکان ۱۳ امتیازی در دو بازی باقی مانده نیم فصل اول می تواند به جایگاه دهمی سال قبل برسد که اگرچه بر روی کاغذ این امکان در فوتبال وجود دارد.
در حالی نساجی برای رسیدن به جایگاه دهمی در جدول این رقابت ها مطابق با سال قبل باید بازی بیرون از خانه را برابر پرسپولیس با برد به پایان ببرد که این تیم در ۶ دیدار خارج از خانه خود در نیم فصل اول این رقابت ها بردی نداشته و ۳ شکست و سه تساوی از این دیدارها کسب کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.