پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین همایش فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در مازندران برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، نخستین همایش فرهنگی و هنری استانی اشکواره حسینی با محوریت دو موضوع امام حسین(ع) و مدافعان حرم در پنج بخش امروز با حضور مدیرکل ارشاد مازندران، امام جمعه آمل، رئیس اداره ارشاد آمل و جمع کثیری از هنرمندان فرهنگ و هنر مازندران با برگزاری مراسم اختتامیه در مجتمع فرهنگی و هنری اریکه آریایی آمل به‌کار خود پایان داد.

مدیرکل ارشاد مازندران در این مراسم با اشاره به اهداف مدافعان حرم در راه شهادت و ایثار اظهار داشت: مدافعان حرم هنرآفرینانی هستند که در صحنه نبرد هنرشان را با ایثار و شهادت به نمایش می‌گذارند.

محمود شالویی افزود: این شهدا یک شور واقعی در درون خود دارند که در زمان نبرد حماسه‌آفرینی می‌کنند. روایت آنها در حماسه عدالت‌خواهی است و انسانیت را پیشه‌رو دارند بنابراین باید به روح و روان این خوبان درود فرستاد.

تجلیل از منتخبان همایش استانی اشکواره حسینی

مسئول برگزاری همایش استانی اشکواره حسینی نیز در این مراسم با بیان اینکه با فراخوان همایش جمع زیادی از هنرمندان استانی آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند، بیان کرد: این همایش در پنج بخش شعر، سرود، تواشیح، فیلم و نمایش تئاتر خیابانی و عکس برگزار که در هر بخش به رتبه اول، دوم و سوم لوح تقدیر، تندیس و هدیه تقدیم شد.

حسین جوادی با اشاره به اینکه در بخش عکس با دو موضوع مدافعان حرم و عاشورایی 1980 عکس با شرکت 190 عکاس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به دبیرخانه ارسال شد، گفت: از این تعداد 15 عکس گالری زر به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر بومی و فارسی از هر شاعر با پنج تا شش قطعه شعر با مجموع دو هزار و 100 قطعه ارسال و 180 اثر منتخب و از هر بخش چهار اثر به عنوان برتر معرفی شدند، تصریح کرد: در بخش فیلم نیز 23 اثر به دبیرخانه ارسال شد؛ همچنین در بخش نمایش خیابانی 26 اثر در چهار گروه در شهرستان و هشت گروه منتخب از اربعین ارسال شده که این اثرها هشتم تا 12 آبان اجرا شدند.

جوادی ارسال مجموع آثار سرود و تواشیح در این همایش را 32 اثر مطرح کرد و گفت: در بخش سرود سه گروه از مدارس جهان تربیت، پیشتازان و طلوع به ترتیب اول تا سوم انتخاب شدند.

مسئول اجرایی همایش استانی اشکواره حسینی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه همایش بر این است تا دبیرخانه دائمی همایش اشکواره حسینی در استان مازندران تشکیل شود و این همایش هر ساله در ایام سوگواره سالار شهیدان آقا اباعبدالله(ع) به اجرا درآید.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.