پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین همایش استانی شورای تحول محلات مازندران برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار غلامرضا سلیمانی در همایش شورای تحول محلات استان مازندران،اظهار کرد: مازندران این افتخار را دارد که پیشتاز در اجرای طرح تحول محلات است.

وی تصریح کرد: مردم‌سالاری اسلامی و جمهوری اسلامی یک الگوی برآمده از مکتب اسلام توسط امام راحل و انتخاب شده توسط مردم ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اضافه کرد: در حال حاضر کشور در مرحله تحقق مردم‌سالاری اسلامی قرار داریم، تحقق دولت اسلامی مقدمه جامعه اسلامی است.

وی یادآور شد: مراحل آزمون شورای تحول محلات در استان مازندران برگزار شده و در ۱۱ هزار و ۳۰۰ محله این طرح در حال اجرا است.

سردار سلیمانی، گفت: طرح دولت‌محله با محوریت مسجد و امام مسجد شکل بگیرد،بعضی‌ها ایراد می‌گیرند و یا ناامید هستند از اینکه محلات ما اسلامی شود اما اگر واقعا منصفانه نگاه شود، قابلیت‌های زیادی برای اسلامی کردن محلات وجود دارد.

وی اضافه کرد: نشانه‌های برجسته‌ای است که مردم ما به عنوان جامعه اسلامی شناخته می‌شوند و اقدامات آنها مورد قبول ملت‌های مسلمان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین،یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند که اقدامات انجام شده در کشور را وارونه جلوه دهد،ما باید جلوه‌های مردم‌سالاری را با محوریت مساجد محقق کنیم، فعالیت شورای اسلامی با این طرح متفاوت است در این طرح مردم خودشان صاحب ستاد تحول بوده و الگو کاملا اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: دیوان‌سالاری باید در خدمت مردم قرار بگیرد، چون مسؤولان برای عرضه خدمات در میان مردم و شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

سردار سلیمانی ادامه داد: در نظام اسلامی تشکیلات ایجاد می‌شود برای خدمت مردم در حالی که غربی‌ها از تشکیلات به دنبال قدرت هستند وقتی به قدرت رسیدند کاری به اجرای برنامه ندارند.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی یک الگو نو مترقی است، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی ملت ایران با محوریت جوانان و با امید آینده با روحیه جهادی و جهش در پیشرفت و تکیه بر تجربه تاریخی الگو جذاب جمهوری اسلامی را تکمیل می‌کنیم.

در ادامه آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: مردم در فتنه‌ها و اغتشاش‌ها با عدم همراهی با این افراد آبرومندتر می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم فضا و زمینه را برای اغتشاش‌گران تنگ کرده و اربابان خارجی را ناامید کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، خاطر نشان کرد: یکی از خدمات ارزشمند سپاه برنامه‌ریزی برای ایجاد تحول در محلات استان است.

وی اضافه کرد: در استان مازندران دو محله بزرگ دریا و جنگل داریم، باید ساز و کار مناسبی تدوین شود که گردشگری در این دو محله بزرگ با موازین ارزشی و دینی همراه باشد.

در ادامه سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، اظهار کرد: در بحث احیا پایگاه مقاومت و مساجد در یکی از شهرستان‌های بابلسر این طرح از چند سال گذشته شروع شده و از مهرماه سال ۹۹ با بکارگیری ظرفیت‌های تجربی و دانش سعی کردیم با استفاده از اقدامات پژوهشی در این زمینه ورود پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: فعالیت شورای تحول در سطح استان آغاز شده و برنامه‌های این شورا به اطلاع همه ائمه جمعه و فرمانداران رسیده است.

فرمانده سپاه کربلا خاطر نشان کرد: شروع تحول در پایگاه‌ها نیاز به الزاماتی دارد که برنامه‌ریزی کردیم ساز و کار مناسب ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شورای تحول استان اعضای ثابت و خاص دارد که رئیس این شورا نماینده ولی فقیه به جانشینی استاندار و دبیری این شورا برعهده سپاه کربلا است.

سردار مسلمی یادآور شد: با توجه به فضای حاکم بر جامعه، اگر همه ما ظرفیت‌های خودمان را بکارگیری کنیم بسیاری از مسائل فرهنگی جامعه حل و فصل می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل اجتماعی و حتی اقتصادی در استان مازندران و محلات با پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های مساجد قابل بررسی و حل و فصل است.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.