پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخبه دیروز؛ خیر امروز/ روایت ۵۳۳ تومان هدیه پربرکت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهربانی و همدلی جز جدایی‌نشدنی از وجود ما انسان‌ها است که برای انجام آن به‌دنبال بهانه هستند که گزارش ما  روایت مردی است که خود روزی دانش‌آموز نخبه‌ای بوده که در دوران دانش‌آموزی خود جایزه‌ای به وی اهدا شده و همین جایزه و تقدیر مسیر زندگیش را تغییر داد.

نصرالله خلج در دوران دانش‌آموزی باتوجه به کسب رتبه برتر از سوی عبدالوهاب فرید تقدیر شد این موضوع به سال‌های قبل برمی‌گردد و همین موضول مسیر زندگیش را به‌گونه‌ای تغییر داد که اکنون وی جز خیران شهرستان رامسر است.

*نخبه دیروز، خیر امروز

آقای خلج ۲۴ سال است که از دانش‌آموزان نخبه تقدیر می‌کند البته در سال‌های نخست بحث تقدیر از دانش‌آموزان رامسر را برعهده داشته، ولی اکنون تقدیر از دانش‌آموزان نخبه شهرستان‌های غرب استان مازندران در دستور کار قرار دارد.

 

*این کار خواسته دل من است

نصرالله خلج در این مراسم، اظهار کرد: امسال بیست و چهارمین سال متوالی جشن برگزاری برترین کنکور سراسری منطقه غرب استان است.

وی افزود: در سال نخست تا پنجم برای دانش‌آموزان نخبه شهرستان رامسر و سال‌های آتی شهرستان‌های همجوار و رتبه‌های دورقمی و ۱۰ سال بعد را به‌صورت کشوری و کسانی که در کنکور رتبه تک‌رقمی کسب کردند با خانواده دعوت می‌کنم که به مدت سه شب مهمان هتل هستند.

این خیر تصریح کرد: افتخار این کار را خداوند به من داده امیدوارم خداوند این لیاقت و بضاعت را به من دهد تا این کار مادام‌العمر استمرار داشته باشد؛ قطع به یقین چون خواسته دل من است این کار را قطع نخواهم کرد.

 

*پیشینه این مراسم به سال ۲۴ سال قبل برمی‌گردد

عیسی خاتمی مسؤول برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در این‌باره اظهار کرد: پایه و اساس چنین مراسمی به‌صورت مداوم درحال برگزاری است و بازخوردهای آن، دقیقا ۲۴ سال پیش که بنده معاون آموزش و پرورش شهرستان رامسر بودم رقم خورد.

وی افزود: این موضوع به ۲۴ سال قبل برمی‌گردد که آقای خلج گفتند من می‌خواهم کار فرهنگی انجام دهم و من آن زمان این مهم استارت خورد و با همکاری سنگ بنای این کار در سال ۷۶ رقم خورد و تاکنون هم ادامه دارد.

مسؤول برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در شهرستان رامسر اضافه کرد: امسال رتبه‌های ممتاز کنکور شهرستان رامسر، عباس‌آباد و تنکابن و رتبه‌های تک‌رقمی کنکور با ارسال دعوت‌نامه‌ای به مراسم دعوت شدند تا الگویی برای دانش‌آموزان باشد.

 

*۵۳۳ تومان پربرکت

خاتمی ادامه داد: سنگ بنای این حرکت بزرگ توسط عبدالوهاب فرید زده شد که میوه‌های حیاط مدرسه را به فروش می‌رساندند و آن را تقدیم به رتبه‌های اول مدرسه می‌کردند، عبدالوهاب فرید که یک اندیشمند، اسلام‌شناس و روحانی بودند و از بهترین نقاط رامسر را برای مدرسه، پژوهش‌سرا و کودکستان اهدا کردند، با توجه به اینکه به تحصیل و عالمان خیلی بها می‌دادند، وقف زمین و اهدای مبلغ باغ مرکبات الگویی برای خلج در شهر شد.

وی اضافه کرد: در آن سال آقای فرید محصول مرکبات را به قیمت ۱۶۰۰ تومان فروختند و بین سه نفر از دانش‌آموزان که یکی از آنان آقای خلج بود نفری ۵۳۳ تومان تقسیم کردند و از همه مهم‌تر اینکه طی نامه‌ای از آقای خلج تقدیر کرده و پایین نوشته خدمتگزار شما.

مسؤول برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در شهرستان رامسر با اعلام اینکه این مهم برای ما خیلی درس است، تصریح کرد: انسانی با این همه علم و دانش خود را خدمتگزار دانش‌آموز سوم راهنمایی حساب کند خیلی مهم است که بازخورد این حرکت بزرگ به آقای خلج تبدیل شد که اکنون ایشان کارهای خیر انجام می‌دهد و افتخار شهرستان رامسر است.

خاتمی یادآور شد: ۲۴ سال است که دارد آقای خلج این کار را  انجام می‌دهد در این ۲۴ سال از سال اولی که جایزه دریافت کردند تعدادی از این افراد اعضای هیات علمی دانشگاه رامسر هستند که شاهد انجام کارهای خیر از آنان نیز هستیم.

*جای خالی مهارت‌های زندگی در مدارس

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه این مراسم، اظهار کرد: در آموزش و پرورش مازندران بیش از ۵۵۱ هزار دانش‌آموز با ۳۶هزار معلم مشغول فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هستند.

وی افزود: فرزندان شایسته استان مازندران در حوزه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری به‌ویژه در المپیادهای علمی صاحب رتبه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از دانش‌آموزان نخبه در حوزه کنکور در منطقه غرب مازندران، اضافه کرد: تعدادی از دانش‌آموزانی که صاحب رتبه‌های بالاتری شدند در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

این مسؤول اظهار کرد: در کنکور امسال رتبه زیر ۱۰۰حدود ۱۷ نفر از دانش‌آموزان مازندرانی، زیر هزار کشوری ۲۳۴ نفر و زیر ۳هزار کشوری نیز ۷۴۶ نفر صاحب رتبه شدند.

سعدی‌پور با تاکید بر اینکه برنامه آموزش و پرورش مازندران برای دانش‌آموزان پشت کنکور، خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش آمال و آرزوهایش نباید کنکور باشد بلکه باید به دنبال کسب مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان باشیم؛ اگرچه المپیادهای علمی یکی از شاخص‌های مهم برای آموزش و پرورش کشور و استان است.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌هایی در زمینه تسهیل در امور، کسب رتبه‌های برتر و کلاس‌های تقویتی و آموزشی برای کنکور در همه دبیرستان‌ها توسط همکاران در دستور کار قرار دارد که امیدوار هستیم بتوانیم قدردان زحمات همه دانش‌آموزانی که کسب رتبه کردند باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه جای خالی مهارت‌های زندگی را در مدارس می‌بینم، بیان کرد: تمام توان و تلاش خودمان را برای کسب مهارت‌های زندگی برای فرزندان خواهیم داشت.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.