پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نتیجه حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان، قتل عام 250 هزار نفر از مردم بود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری در نماز جمعه این هفته ساری، اظهار کرد: در این ماه پرخاطره برای جامعه اسلامی و شیعی از ماجرای اسارت آل الله و شهادت طفل سه ساله امام حسین (ع) همه شما و خودم را به تقوا و پرهیز از گناه سفارش و توصیه می‌کنم.

وی افزود: خدای بزرگ در سوره حشر آیه ۱۸ به همه ما دستور داده که با تقوا باشیم، هر کسی باید به این‌که برای آخرت چه چیزی فرستاده توجه کند، بهترین کالایی که می‌توانیم به آخرت بفرستیم تقوا است و خدا از همه اعمال ما آگاه است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: خداوند از زیان‌کاری انسان چند تعبیر بیان کرده که زیان‌کاران شامل افراد؛ خسر و زیان، خسران مبین یا همان زیان آشکار، خسارت در دنیا و آخرت (همچون قاتلان در جریان عاشورا)، زیان‌کارترین یا کسانی که در جهل مرکب هستند وخسارت‌زنان به خانواده و بالعکس همچون (عبدالله بن زبیر) هستند.

خطیب جمعه ساری در خطبه دوم، تاکید کرد: خوردن لقمه حرام خسران به‌بار می‌آورد،در کانون خانواده فرزندان اعمال را تقلید می‌کنند، خانواده‌ها‌ چنانچه نماز را برپا  دارند فرزندان می‌آموزند، پس باید مراقب حرف و عمل‌مان باشیم تا کسی را منحرف نکنیم،اگر می‌خواهیم‌ گناه کنیم باید طوری باشد که آسیبی به اطراف نرسد که ممکن نیست.

این مسؤول با اشاره به پیش رو بودن شهادت امام حسن مجتبی (ع)، ضمن بیان حدیثی از حضرت، گفت: سالم‌ترین قلب‌ها دلی است که در آن شک و شبه‌ای نباشد امروز دشمن می‌خواهد ما را به همه چیز از دین و انقلاب تا سبک زندگی بدبین کند، در این جنگ فرهنگی ایمان‌مان باید قرص و محکم باشد.

وی یادآور شد: سالروز درگذشت آیت الله طالقانی در هفته پیش رو داریم به فرموده امام راحل، مرحوم طالقانی مستقیم فکر و عمل می‌کرد انحراف به چپ و راست نداشت، غرب‌زده و شرق‌زده نبود بلکه اسلام‌زده بود. 

محمدی‌لائینی همچنین ادامه داد: سالروز شهادت عمار یاسر (اسوه بصیرت و شهادت)،  شهادت آیت‌الله مدنی (اسوه رشد و تقوا) و روز بزرگداشت سلمان فارسی را در پیش داریم، سلمان فارسی دارای سه ویژگی؛ ترجیح رضایت و خواسته امام علی (ع) بر خواسته خود، علاقه به فقرا و نشست و برخاست با آنان و علاقه فراوان به علما بود.

خطیب جمعه ساری گفت: مستضعف همیشه به‌معنای کم‌پول با بی‌پول نیست، گاهی به‌معنای فردی با ضعف بدنی است، معلولان نیز جسمی ضعیف دارند و دولت باید از آنها حمایت کند، مجلس قوانینی را در رابطه با معلولان تصویب کرده ولی گاها رعایت نمی‌شود، از جمله اینکه اماکن عمومی برای ورود و خروج ویلچر باید مناسب‌سازی شوند در غیر این صورت شهرداری نباید پایانه کار ساخت بدهد، از این جهت قصد داریم با دعوت از مسؤولان و نمایندگان جامعه معلولان مشکلات‌شان را برطرف کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سالروز انفجار حادثه نامعلوم دو ساختمان تجاری نیویورک و واشنگتن که آمریکا به این بهانه دنیا را دو قطبی خواند و همچنین پایان حضور ۲۰ ساله در افغانستان قرار داریم، که با چه افتضاحی از افغانستان بعد از ویرانی و فساد از این کشور خارج شدند.

وی اضافه کرد: وقتی ظالمان وارد مکانی شوند آنجا را فاسد و خراب می‌کنند، آمریکا در افغانستان هر روز ۳۰۰ میلیون دلار هزینه ایجاد می‌کرد، ۲۵۰ هزار نفر را کشتند، خانه‌ها را تخریب و تولید مواد مخدر و فساد افزایش دادند، سرانجام مزدوران خود را جاگذاشتند و آنها به آن شکل به هواپیما چسباندند و تجهیزات فرودگاه را با وحشی‌گری تخریب کردند، در حال حاضر هر روز ۱۸ نفر سربازان آمریکایی برگشته از افغانستان خودکشی می‌کنند.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: متاسفانه برخی از بی‌خردان داخل کشورهای منطقه و از جمله کشور خودمان غرب زده شدند و به نفع آمریکا حرف زده و فریاد می‌کشند، خوشبختانه ملت‌ها فهمیدند بیش از این باید متوجه باشند و دل بستن به این کشورهای استکباری هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه نتیجه اعتماد به آمریکا را در طی هشت سال اخیر دیدیم، اظهار کرد: دولت سیزدهم با رویکرد جدید و گره نزدن مشکلات به آمریکا با تکیه بر درون و اعتماد به ملت پیش خواهد رفت که اگر رفتاری جز این‌ صورت بگیرد، خیانت به شهدا است.

  /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.