پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نتایج صلاحیت داوطلبان شورای شهر ساری ۸ اردیبهشت اعلام می‌شود

0


عباسعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس قانون هشتم اردیبهشت تایید صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر و روستا به صورت کتبی به هیأت اجرائی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده هم مطیع قانون هستم و بر اساس قانون در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

فرماندار ساری درباره حساسیت‌های که قانون  برای بررسی یا تایید صلاحیت‌ها ایجاد کرده است،گفت: افرادی که به عناوین مختلف رد صلاحیت می‌شوند، بر اساس قانون می‌توانند در هیأت نظارت استان و حتی هیأت نظارت کشور پیگیر بررسی صلاحیت‌های خود شوند.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: در انتخابات شورای شهر ساری ۲۳۳ نفر ثبت نام کردند که در نهایت پس از بررسی صلاحیت‌ها و حضور در انتخابات در نهایت ۹ نفر به عنوان عضو شورای شهر با رای مردم انتخاب می‌شوند.

وی درباره وضعیت ثبت نام شورای شهر در دیگر شهرهای مرکز استان مازندران،گفت:۱۸ نفر از آکند،۱۲ نفر در هولار،۱۵ نفر در فرح آباد، ۱۶ نفر در کیاسر و ۱۳ نفر در فریم به عنوان داوطلبان اعضای شورای شهر ثبت نام کردند که برای هر شهر پنج عضو شورا انتخاب می‌شوند.

فرماندار مرکز استان مازندران تعداد داوطلبان شورای روستای شهرستان ساری را دو هزار و ۱۷۳ نفر اعلام کرده است که از این تعداد ۱۱۳ نفر خانم هستند.

به گزارش فارس، فرماندار نور در خبری اعلام کرده است که صلاحیت ۷۸ کاندیدای عضویت در شوراهای شهر نور تائید شد.

علی شادمان با بیان اینکه ۱۲۳ نفر کاندیدای حضور در شوراهای شهر بودند، گفت: صلاحیت ۷۸ نفر تائید یک نفر هم فوت شد و صلاحیت بقیه در این مرحله احراز نشد.

مردم مازندران علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شورا بر اساس برنامه، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را به دلیل فوت آیت‌الله طبرسی و انتخاب جانشین ایشان در پیش دارند.

برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران هشت نفر ثبت نام کردند که اسامی این افراد توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.