پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نبود زمین مهم‌ترین معضل هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر

0


 به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رشته ورزشی موتور‌سواری و اتومبیل‌رانی به‌عنوان یکی از ورزش‌های جذاب و مهیج بین‌المللی از سال ۱۳۶۹ با عنوان فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی و به‌صورت سازمان یافته در کشورمان فعالیت خود را شروع کرده است و هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر بیش از ۱۳ سال فعالیت دارد. 

ورزش موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش مهیج برای ورزشکاران این رشته است و توجه به ایمنی و امنیت در این ورزش و مکانی برای تمرین سالم از نیازهای همیشگی ورزشکاران این رشته بوده و هست اما این روزها و البته از سال‌های گذشته تاکنون شهرستان بهشهر به عنوان یکی از شهرستان‌های صاحب نام در ورزش موتورسواری کشور از نبود پیست مناسب و استاندارد ورزشی محروم است.

 

هوا که رو به گرمی می‌رود در بهشهر عطش موتورسواری بیشتر می‌شود و این روزها با گرم شدن هوا و رفتن به سمت تابستان، دغدغه نبود زمین مناسب استاندارد برای تمرین و جلوگیری از اتفاقات ناگواری که در کمین موتورسواران است به دغدغه اصلی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر تبدیل شده است.

اگرچه بسیاری از توان این هیأت صرف تهیه زمین مناسب با پشتیبانی‌های فرماندار بهشهر، رئیس اداره تربیت بدنی و رایزنی‌های سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف شده است، اما همچنان نبود زمین استاندارد و مناسب در اختیار هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر، آنان را با معضل مواجه کرده است.

 

پیست در اختیار هیأت نیست

اگرچه مهدی رمضان‌پور رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی بهشهر که کمتر از یکسال عهده‌دار این مسؤولیت است، تردد در ماه رمضان را در پیست فعلی موتورسواری در روستای عسکرآباد بهشهر که دارای استانداردهای لازم نیست را ممنوع اعلام کرد اما نمی‌توان از تردد همه موتورسواران با توجه به اینکه این پیست در اختیار هیأت نیست  جلوگیری کرد و هیچ عامل بازدارنده‌ای وجود ندارد تا مانع ورود موتورسواران شود.

وی گفت: بالغ بر ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته و شناسانامه‌دار در هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر فعالیت دارند و در رشته‌های مختلف فعال هستند و موتورسوار سنگین و سبک، خودرو کلاسیک، آفرود، تریل و غیره در شهرستان بهشهر فعال است.

نبود زمین مشکل موتورسواری مازندران

رمضان‌پور با بیان اینکه هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر تنها مجموعه ورزشی نیست بلکه کمک‌کار ارگان‌های مختلف در زمان بحران و حوادث و فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است و نبود زمین در خور شهرستانی که حرف اول موتورسواری استان مازندران است، نیست و امیدواریم با تلاش مسؤولان پیست بدون مجوز فعلی در عسکرآباد  و یا هر مکان دیگری که شرایط واگذاری داشته باشد، در اختیار هیأت قرار گرفته و استانداردسازی‌های لازم انجام شود.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر در این زمینه گفت‌وگو خبرنگار فارس ادامه داد: ورزش موتورسواری و اتومبیل‌رانی در میان مردم و جوانان از اقبال بالایی برخوردار است و به جرأت می‌توان گفت که شهرستان بهشهر در استان مازندران دارای قوی‌ترین تیم موتورسواری ایران است و باید ضمن توجه به نیازهای این هیأت و از جمله واگذاری زمین به عنوان اولین و مهم‌ترین نیاز، فرهنگ‌سازی مناسب در این بخش هم اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه با دارا بودن و واگذاری زمین برای احداث پیست استاندارد در بهشهر، هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر، تمام امکانات، استانداردها و حمایت‌های لازم از لحاظ فنی برای تجهیز پیست استاندارد با اشتغال‌زایی مناسب برای جوانان و تلاش برای تأمین جانی و ارائه آموزش‌های لازم به ورزشکاران این رشته‌ها انجام خواهد شد.

 

موتورسواری تنها به تک‌چرخ زدن نیست

رمضان‌پور افزود: تمام تلاش هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر برای اجرای کار قانونی و قانونمند کردن همه فعالیت‌های ورزشی در این رشته مهیج است و بر این باوریم که موتورسواری تنها به تک‌چرخ زدن نیست بلکه باید استعدادها شناخته و بارور شود.

رئیس هیأت موتورسواری و ‌اتومبیل‌رانی بهشهر گفت: هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر با دارا بودن حدود ۲۰۰ ورزشکار سازمان که از میان این افراد ۶۵ هنرجوی موتورسوار و ماشین‌سوار کودک و ۲۲ بانوی ورزشکار داریم که چهار مقام استانی در بخش بانوان داریم یافته و مقام‌های مختلف ورزشی در رشته‌های مختلفی برادران؛ اما مکانی استاندارد برای تمرین نداریم.

 

وی ضمن قدردانی از همکاری همه‌جانبه فرماندار بهشهر و رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر و مسؤولانی که برای واگذاری زمین تلاش دارد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم از زمین  مناسب برای تمرین ورزشکاران این رشته برخوردار شویم، خاطر نشان کرد: با اطمینان اعلام می‌کنم که اگر زمین مناسب برای ایجاد پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی در اختیار هیأت ورزشی بهشهر قرار گیرد، ضمن استانداردسازی‌های لازم، تلفات جانی و مالی به صفر برسد و از مکانی مناسب برای این ورزش برخوردار شویم.

رمضان‌پور یادآور شد: موتورسواری و اتومبیل‌رانی تنها به سرعت رفتن و گاز دادن و مارپیچ و تک چرخ زدن نیست بلکه همچنان که گفته شد شناسایی استانداردها و بارور کردن آن است ضمن اینکه هیأت در کنار سایر ارگان‌ها مثل راهنمایی و رانندگی سعی در کاهش دادن آمار تصادفات، تلفات و حتی آسیب‌های اجتماعی را دارد و همچنین دوره‌های آموزشی مختلف آتش‌نشانی و هلال احمر را آموزش دیده و همچنین به عنوان همیار طبیعت با منابع طبیعی همکاری دارد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای معرفی ظرفیت‌ها گردشگری منطقه به گردشگران هم در حال انجام است تا اقتصاد مرده منطقه شکوفا شود.

رمضان‌پور گفت: همچنان که بارها اعلام کردم در شرایط فعلی مهمترین و اولویت‌دارترین مشکل هیأت ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی بهشهر نبود زمین در اختیار هیأت و مسائل زیرساختی آن است که امیدواریم با واگذاری زمین، ضمن فراهم کردن مکانی ایمن و استاندارد برای ورزشکاران از آسیب‌های اجتماعی بکاهیم و شاهد آغاز فعالیت پیست قانونمند و رفع موانع با پیست استاندارد در بهشهر باشیم.

 

به گزارش فارس؛ بارها و بارها برخی از موتورسوارانی را که با سرعت نامتعارف رانندگی می‌کنند از افراد فعال در پیست‌های موتورسواری و اعضای هیأت ورزشی می‌دانیم در حالی که براساس آنچه توسط رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیل‌رانی بهشهر اعلام شد.

برخی دیدگاه‌های نامناسب در افکار عمومی وجود دارد که اگر کسی موتورسوار و یا راننده حرفه‌ای باشد در داخل شهر نیز به همان صورت رانندگی می‌کند؛ در حالی که همه تلاش ما حرکت در مسیر قانون و براساس مقررات است و رعایت قوانین و امنیت داخل شهر و الگوسازی مناسب در رانندگی و رعایت قوانین و جلوگیری از حرکات غیر معمول رانندگی از الزامات مهم افراد فعال در این هیأت ورزشی است.

 /۸۶۰۰۲/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.