پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نباید با ایجاد شکاف میان مردم و نظام دشمنان را خوشحال کرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین‌زادگان روز چهارشنبه در همایش ائمه جمعه مازندران در آمل اظهار دلشت: امروز کمک همه مسئولین و مردم می‌تواند به تسریع رفع مشکلات جامعه کمک کند تا ارامش عمومی در درون کشور حفظ شود.
وی افزود: هدف ما این است تا انجایی که ممکن است مسائل و مشکلات ورود اجتماعی پیدا نکند و تا جایی که ممکن است با اقدامات پیشگیرانه شرایطی فراهم شود که این مسایل دستاویزی برای دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام نشود.
حسین زادگان گفت: در شرایط کنونی دشمن  به دنبال ایجاد شکاف بین ملت و نظام است و این زیر برجام زدن و از برجام خارج شدن و تحریم های ظالمانه و تشدید آن طی چند ماه اخیر به این دلیل است که بتوانند دژ مستحکم اراده مردم را خراب و با ایجاد مشکلات اقتصادی بتوانند فاصله بین نظام و مردم ایجاد کنند اما خوشبختانه با مدیریت مقتدرانه رهبر و قوای سه گانه نظام برغم همه کمبودها و کاستی ها مردم پشت نظام ایستاده اند.
استاندار مازندران گفت: با وجود نارضایتی های زیادی که در اجتماع از لحاظ معیشت و رفاهی می بینیم مردم هنوز پشت نظام هستند و طبق امار حدود ٣٠ تا ٣٥ درصد اعتراضات اجتماعی که میتوانست در جامعه مشکل ساز شود کاهش یافت، حمایت مردم بخاطر اصل انقلاب، اصل نظام و شناخت دقیق مردم از تحریم ها و مسائل و مصائب کشور است.
حسین زادگان افزود: ما نیز در استان مازندران بر اساس اینکه امسال سال رونق و تولید است بیش از ٨٠ درصد تمرکز خود را بر روی مسائل اقتصادی گذاشتیم تا بتوانیم بازار و بحث های ملی مانند ارز و بحث واردات و صادرات را کنترل کنیم،  اولین شاخص ما در استان برای بهبود وضعیت اقتصادی شناسایی واحدهای فعال در شهرستان ها بوده تا از وضعیت موجود خارج نشوند و میزان تولید آن ها کاهش پیدا نکند و حفظ شود و این حفظ وضع موجود به این معنی است که اگر تسهیلاتی خواستند در اختیارشان قرار دهیم.
استاندار مازندران افزود: بسیاری از کارخانجات فعال استان تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می کردند و اولویت ما بازگشت این کارخانجات به ظرفیت واقعی خود و اولویت بعدی نیز بازگرداندن کارخانجات و واحدهای اقتصادی راکد به شبکه تولید بود که در کارگروه تسهیلات رفع موانع تولید بررسی کردیم و با تعاملات و رفع موانع به این شبکه بازگرداندیم.
حسین زادگان افزود: یکی از مشکلات دیگر تحت تملک بانک قرار گرفتن برخی از این واحدها بخاطر تعویق در بازگرداندن تسهیلات بود که با رایزنی های صورت گرفته ۶۵ واحد در این حوزه به شبکه تولید بازگردانده شد.
وی تاکیدکرد: تلاش برای جلوگیری از تملک های جدید نیز ادامه دارد به گونه ای که طی ۵ ماه گذشته تنها ۵ واحد تولیدی دچار این وضعیت شد و مابقی واحدهای بدهکار به سرمایه گذاران قبلی و یا جدید واگذار شد.
وی افزود: یکسری کارخانجات هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما متوقف شده اند که اینگونه واحدها نیز در اولویت حمایت قرار می گیرند.
استاندر مازندران ادامه داد: یکسری طرح های عمرانی هم در نقاط مختلف استان داریم که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند که با معادله پیش بینی شده سازمان برنامه و بودجه در بحث واگذاری آنها ورود کرده ایم.
حسین زادگان تاکیدکرد: یک موضوع مهم در مباحث اقتصادی استان ، منطقه ازاد است که مورد انتطار مردم است. از ۱۰ استان ساحلی در کشور تنها استان ساحلی فاقد منطقه ازاد هستیم که این مساله را از طریق جلسات با رئیس جمهور و معاونین و غیره دنبال کردیم که امیدواریم با شیوه پیشنهادی ما اتفاق بیفتد.
وی افزود: طرح پیشنهادی ایجاد منطقه با توجه به ظرفیت های مناطق استان در سه لکه ازجمله امیراباد، بابلسر و نقطه ای در غرب استان مطرح در حال پیگیری است.

استاندار مازندران افزود: موضوع دوم بحث پایانه های صادراتی است ، یکی از مشکلاتمان در استان این است که تولیدکنندگان خیلی خوبی هستیم بویژه در زمینه مرکبات و برنج، اما به عنوان قطب تولید کننده برنج و مرکبات باید توانمندی عرضه طولانی مدت این محصولات را به کشورهای همسایه داشته باشیم که تنها راه موجود توسعه پایانه های صادراتی است.
وی تاکیدکرد: ارتباط مازندران باید با اروپا هم برقرار شود و لازمه تحقق این امر برخورداری از منطقه ازاد، خطوط کشتیرانی، پایانه های صادراتی و یکسری معافیت های مالیاتی و در صدر آن برند محصولات استان است که در این مسیر در حال تلاش هستیم.
9919/1899

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.