پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نباید از دشمنی‌های آمریکا غافل شویم/ چرا اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی نیست؟

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری، با تشکر از حضور باشکوه مردم مازندران در راهپیمایی باعظمت ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی، اظهار کرد: مردم ما با گرامیداشت این روز به خیابان‌ها آمدند که این حضور باشکوه جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه لحظه‌ای نباید از حیله‌ها و نیرنگ دشمنان غافل بمانیم چرا که غفلت  بزرگ‌ترین ساده‌اندیشی است، افزود: در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هیچ‌گاه در جنگ و صلح نباید از دشمنی‌های آمریکا غافل شویم و این یک هشدار راهبردی است.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه در مقابل این هشدار راهبردی باید به توصیه‌های رهبری توجه شود، تصریح کرد:  اولین راهکار این است باید فرهنگ غرب در سبک زندگی، ذهن، جان و فکر خودمان جا ندهیم، در غیر این صورت بزرگ‌ترین خطر از ناحیه دشمنی مانند آمریکا است.

وی ادامه داد: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان‌های بدون جبران اخلاقی، فرهنگی و دینی به کشور به همراه داشته که مقابله آن جهاد هوشمندانه و همه‌جانبه می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: دومین راهکار این است که از ملت، مسؤولان و کشور ایران همیشه باید پیام مقاومت انعکاس یابد، اگر پیام یاس و ناامیدی دریافت کنند کار ما تمام است و جرات دشمن بیشتر می‌شود.

محمدی‌لائینی یادـور شد: پیام راهپیمایی امروز این است که تا فتنه در دنیا است، مبارزه هست و ما تا مبارزه هست، ما هستیم.

وی اضافه کرد: سومین راهکار و راهبرد برای حفظ خطر دشمن همین شعار مرگ بر آمریکا است، این حرف که ما اگر مرگ بر آمریکا بگوییم دشمنی این کشور برانگیخته می‌شود، حرف غلطی است، این شعار به‌عنوان شعار راهبردی و کلیدی ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: چهارمین مساله و نکته مساله جهاد تبیین است باید دشمن را بشناسانیم و نقاط قوت کشور معرفی شود که گلایه این است؛ چرا که اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌ها نیامده تا دانش‌آموزان در جریان این توطئه‌ها قرار گیرند.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه انتظار ما این است مسؤولان، تکلیف خود را جدی بگیرند و مسؤولیت خود را درست انجام دهند، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در ارتباط با مساله نان و برخی مقاصد در حوزه آرد وجود دارد تذکر دادم مسؤولان به دنبالش رفتند.

وی با اعلام اینکه مسؤولان کار خودشان را درست انجام دهند، اظهار کرد: ایام شخم زدن زمین و کود زدن زمین و همچنین برداشت مرکبات است که کشاورزان ما نگران هستند و در زمینه برنج پرمحصول هنوز قیمت روشن و قابل قبولی ندارد که لازم است مسؤولان کار خود را درست انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه دنیا مزرعه آخرت است که باید سعی شود در این مزرعه آنچه در بازار آخرت رواج دارد زراعت شود، یاداور شد: همانگونه که در خیابان‌ها با شیطان بزرگ آمریکا مبارزه می‌کنیم و حضور جهادی میدانی داریم، باید با شیطان نفس مبارزه کنیم که با تقوا امکان‌پذیر است.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه تقوا در فضای خانه نهادینه شود دیگر نگرانی وجود ندارد؛ چرا که همه خوبی‌ها و خیرها در خانواده موجود است، گفت: اعضای خانواده باید فضای الهی، معنوی و عرفانی خانواده را حفظ کنند تا رفاقت و محوریت برپایه دین در خانواده حاکم باشد و این زمینه پدر و مادرها نقش اساسی دارند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.