پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ناگفته‌های یاسر خاسب از اجرای نمایش در جنگل‌های لهستان

یاسر خاسب که چندی پیش دو نمایش«گل» و «هدیه مرموز» را در لهستان اجرا کرده بود، این سفر را بسیار رویایی توصیف کرد و گفت که تماشاگران لهستانی با انرژی خوب‌شان او را شرمنده کردند.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، این هنرمند چهاردانگه ای تئاتر کشور درباره تجربه حضورش در لهستان به خبرگزاری ایسنا گفت: اجرای نمایش «گل» در فضای سرد جنگلی گارجنیدزه (که بداهه و بر حسب شرایط تغییر یافت) در هوای بارانی شب و در کنار آتش انجام شد که برای همه ما به خصوص آقای استنیفسکی (سرپرست گروه تئاتر گارجنیدزه) به یاد ماندنی ، بسیار متفاوت و تاثیر‌گذار بود، به طوری که مخاطبان از هیجان و خوشحالی تا مدت‌ها با دست و پایکوبی به تشویق و جیغ و فریاد و هورا پرداختند و ما را شرمنده مهر و انرژی خوبشان کردند.

 

او که در کنار اجرای این نمایش‌ها، کارگاهی آموزشی را در این جشنواره برپا کرده بود، افزود: این کارگاه توسط گروه ما «بدن دیوانه» برای ۲۰ نفر از هنرجویان جوان آکادمی تئاتر گارجنیدزه که از سراسر اروپا، ماهی یک بار و در طی ۴ روز با هم به یادگیری و کار مشغولند، برگزار شد و طی آن برای ادامه روند کارگاهی مشترک بین ایران و لهستان در آینده‌ای نزدیک توافق کردیم.

 

خاسب با اشاره به دیگر برنامه‌های سفرش ادامه داد: انجام تمرینات هر روزه‌ی صبحگاهی در فضای باز باغ جنگلی، به اتفاق تمامی افراد حاضر در فستیوال که بسیار انرژی آفرین بود و باعث نوعی شناخت و دوستی گروهی می‌شد.

 

این کارگردان تئاتر که نمایش «هدیه مرموز» را در اختتامیه جشنواره اجرا کرده است، از استقبال مخاطبان از اجرای این نمایش ابراز خرسندی کرد و گفت: پس از پایان فستیوال به دعوت آقای استانیفسکی به دانشگاه تئاتر ورشو رفتیم و برای دانشجویان تئاتر metamorphosis «دگردیسی و ایده پردازی» ویدئو کنفرانس از تئاتر ایران، مراسم های آئینی مناطق خاص ایران و اجراهای نمایشی گروه «بدن دیوانه» برگزار کردیم.

 

خاسب ادامه داد: این سفر با اجرای دو قطعه کوتاه نمایشی و برگزاری ورکشاپ «دگردیسی دست‌ها» به پایان رسید و در پایان با خبر فوق العاده‌ای از طرف اقای استانیفسکی روبرو شدیم چون ایشان از من دعوت کرد تا برای پروژه‌ی نمایش جدید خودش در روستای گارجنیدزه، به گروهش بپیوندم و طراحی حرکت این نمایش را برعهده بگیرم که این همکاری برای من بسیار باعث افتخار خواهد بود.

 

فستیوال گارجنیدزه، از ۱۵ تا ۱۸ اکتبر (۲۳ تا ۲۶ مهر ماه) در «گارجیندزه» که به نوعی پایتخت تئاتر اتحادیه اروپا به شمار می‌آید، برگزار شد. نمایش «گِل» روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) و «هدیه مرموز» ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در این فستیوال بین‌المللی اجرا شدند و گروه تئاتر «بدن دیوانه» تا پایان مهر ماه در لهستان حضور داشتند.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر مطرح و بین المللی تئاتر کشور است. ایشان اهل روستای بالاده از توابع منطقه ی دوسرشمار، دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه و متولد شهرستان بهشهر و اکنون ساکن تهران هستند. آقای خاسب تاکنون اجراهای زیاد و موفقی در مقام کارگردان و بازیگر در عرصه ی تئاتر و در سطح بین المللی انجام داده و به چندین کشور برای اجرا سفر کرده اند. ایشان سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» می باشد. در ضمن آقای خاسب فرزند شهید عبدالخالق خاسب، یکی از شهدای گرانقدر بخش چهاردانگه می باشند.

 

1 نظر
  1. عين الله آزموده می گوید

    عمویاسر عزیز خسته نباشی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.