پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نانواکناری: اروپایی‌ها باید پاسخ بدعهدی آمریکا در برجام را به ایران بدهند+فیلم

0

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سرنوشت برجام پس از خروج این کشور از این قرارداد اظهار داشت: آمریکا همواره به بهانه‌های مختلف و با توطئه‌های گوناگون از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: بحث تحریم مربوط به امروز نبوده بلکه از زمان پیروزی انقلاب این موضوع مطرح بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولان داخلی بر این عقیده بوده‌اند که تنها راه برطرف کردن این مشکلات و تحریم‌ها مذاکره با آمرکا است، ادامه داد: موضوع مذاکره با آمریکا از حدود 12 سال پیش در کشور مطرح شد اما هرگز این مذاکرات به جایی نرسید و توطئه‌ها یکی پس از دیگری به اجرا در می‌آمد.

نانواکناری با اشاره به اینکه ما در بحث مسائل هسته‌ای بسیاری از فعالیت‌ها را تعلیق کردیم گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها در این قدمی که ما به سمت عقب برداشتیم باز هم قدمی به عقب برنداشت بلکه باز هم به بدعهدی‌های خود ادامه داد و بر شدت تحریم‌ها افزود.

وی افزود: در دور جدید مذاکرات نیز با حضور دولتمردانی از چند کشور جهان برجام به سرانجام رسید و ما در این مذاکرات در شرایطی که در آن بودیم توانستیم برجام را قبول کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مذاکرات به تمام تعهداتمان عمل کردیم اما آمریکا در این رابطه کوتاهی کرد و به تعهداتش عمل نکرده است.

نانواکناری با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشان دهنده عدم پایبندی او به برجام و تعهداتش است، افزود:  برای اینکه در این عرصه افکار دنیا را به نفع خودمان بسیج کنیم از برجام خارج نشدیم به این باور که اروپایی‌ها به امضای خود در پای برجام متعهد باشند.

وی ادامه داد: شرط ورود ما به برجام پس از خروج آمریکا تضمین اروپایی‌ها در پایبندی آنها به برجام بوده و باید تضمین کنند که به قول خود وفادار هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تاکید کرد: اروپایی‌ها باید به افکار عمومی جهان بگویند که آمریکا نسبت به برجام بدعهدی کرده و خودشان نیز به برجام عمل کنند.

نانواکناری افزود: مراودات بانکی و تبادلات پولی باید به درستی انجام گیرد و شرکت‌های طرف قرارداد با ایران نیز باید به تعهدشان پایبند باشند.

وی تاکید کرد: دولتمردان اروپایی باید شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با ایران را ملزم به اجرای تعهدشان کنند و در مقابل آمریکا را وادار به اجرای برجام کنند و در صورتی که آمریکا حاضر به اجرای برجام نشد از او فاصله بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شروع دور جدید مذاکرات، مسئولان دیپلماسی ما در این عرصه با دقت ورود کنند و آن چه رهنمودهای رهبری انقلاب است به آن توجه کنند و به خواسته ملت ما و به منافع ملی، هویت ملی و اقتدار ملی ما توجه کنند و در این مذاکره با هوشیاری و خردمندی پیش بروند.

مصاحبه از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.