پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نام‌‌گذاری سالن آمفی‌تئاتر مجتمع هنری سوادکوه به نام استاد حسن‌پور

0

حمید امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه به آیین رونمایی از نام‌‌گذاری سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه با نام استاد رحمت‌الله حسن‌پور خبر داد و گفت:  در راستای ارج نهادن به مقام شامخ هنرمندان، پیشکسوتان فرهنگ و هنر این مرز و بوم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام‌گذاری اماکن فرهنگی و هنری برای تحقق این موضوع گام بر‌می‌دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه افزود: زنده‌یاد استاد حسن پور(تنهای سوادکوه) یکی از معدود مدیران اجرایی حوزه فرهنگ و هنر در سال‌های متمادی جدا از کار اجرایی از پیشکسوتان و نامداران عرصه شعر بومی و محلی بودند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: نام‌‌گذاری سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه به نام زنده یاد استاد رحمت الله حسن‌پور، شاعر، پیشکسوت و مدیر فرهنگی  با پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و با موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران محقق شد.

امینی به زمان اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: مراسم رونمایی از نامگذاری سالن ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسؤولان شهرستان بصورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور متولد زیراب سوادکوه بود و در شعرهایش «تنهای سوادکوهی» تخلص می‌کرد.

وی علاقه وافری به حفظ آداب و رسوم و فرهنگ داشت؛ حفظ زبان و هشدار به از دست رفتن آن دغدغه اصلی او بود که در شعرهایش به صورت طنز نمود داشت.

توجه به زبان مادری و تلاش برای حفظ آن در قالب شعر، از جمله ویژگی‌های کارهای زنده‌یاد حسن‌پور بود. «جان مار» و «با تو بودن» از جمله آثار او در حوزه شعر است.

این استاد فقید در سال ۱۳۹۹ بر اثر بیماری منحوس کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

 /۸۶۰۱۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.